طرز تهیه کیک شب یلدا یخچالی (بدون فر و قالب) راحت و کم هزینه

دستور تهیه کیک شب یلدا یخچالی

طرز تهیه کیک شب یلدا یخچالی

 

کیک شب یلدا یخچالی یکی از روش های تهیه کیک شب یلدا می باشد که دیگر نیازی به فر ندارید و می توانید مواد را داخل یک قالب لوف یا ظرف پیرکس بریزید و این کیک راحت و خوشمزه و کم هزینه را تهیه کنید. کیک شب یلدا یخچالی با طعم شکلاتی می باشد و برای کسانی که طعم و مزه شکلات را دوست دارند گزینه خوبی می باشد و شما می توانید به دلخواه روی این دسر را با دانه های انار و خلال پسته تزیین کنید و همچنین می توانید این کیک را با انواع میوه  ها و مناسبت های مختلف نیز به راحتی در خانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک شب یلدا یخچالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک شب یلدا یخچالی بدون قالب و فر

  • شیر ۳ پیمانه
  • آرد سفید ۳ ق غذا خوری
  • نشاسته ذرت ۳ ق غذا خوری
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • پودر کاکائو ۳ ق غذا خوری
  • بیسکویت ساده ۲ بسته
  • انار و خلال پسته برای تزیین به مقدار لازم

طرز تهیه کیک شب یلدا یخچالی مخصوص شب یلدا ساده و فوری و مقرون به صرفه

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید شیر را به همراه نشاسته و آرد الک شده مخلوط کنید و بعد شکر و پودر کاکائو و وانیل را اضافه کنید و مواد را حسابی هم بزنید و تا یکدست شود و بعد روی حرارت کم قرار دهید و هم بزنید تا بوی خامی نشاسته و آرد گرفته شود و کمی به غلظت برسد، این مرحله ممکن است ۳۰ دقیقه طول بکشد.

مرحله دوم: چیدن لایه ها

داخل یک قالب که مهم نیست از چه نوعی استفاده می کنید یک نایلون انداخته و یک ردیف بیسکویت بریزید و بعد از مواد شکلاتی مرحله قبل بریزید و همین ۴ تا بیسکویت روی هم قرار دهید و بعد کمی مواد شکلاتی این کار را برای ۱۰ لایه تکرار کنید، دقت کنید بیسکویت ها باید روی هم و در یک راستا باشند.

مرحله سوم: تهیه کیک شب یلدا یخچالی

در ادامه باید نایلون را خوب دور دسر فیک کنید و با آن محکم کنید تا دور و اطراف را به خوبی کاور کنید و بعد به کمک نایلون داخل یخچال قرار دهید و برای ۱ ساعت صبر کنید و بعد نایلون را بردارید و روی دسر را با مواد باقی مانده شکلاتی کاور کنید مانند خامه کشی کیک باید دور تا دور کیک را پوشش دهد و بعد با کمک لیسک کیک را داخل سینی سرو قرار دهید و روی آن را با انار دان شده و خلال پسته تزیین کنید و برای ۱ ساعت دیگر نیز داخل یخچال قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک شب یلدا یخچالی بدون قالب و فر

  1. چیدن بیسکویت ها به طور منظم روی هم نکته بسیار مهمی می باشد.
  2. از مایه شکلاتی زیاد استفاده کنید تا بیسکویت ها را نرم کنید.
  3. این کیک هرچقدر بیشتر در یخچال باشد طعم بهتری می گیرد.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کیک شب یلدا یخچالی (بدون فر و قالب) راحت و کم هزینه
4.5 (90%) 2 votes