طرز تهیه دسر پاییزی ساده و سریع و خوشمزه بدون فر با بیسکویت و کدو حلوایی

دستور تهیه دسر پاییزی

طرز تهیه دسر پاییزی

 

دسر پاییزی یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که با چند قلم مواد تهیه می شود و طعم بی نظیری دارد و شما می توانید به راحتی آن را به صورت تک نفره سرو کنید و همچنین ایده بسیار خوبی برای مهمانی و دورهمی های بخصوص در شب یلدا می باشد. دسر پاییزی را را داخل بستنی خوری یا می توانید از لیوان های یک بار مصرف طرح دار استفاده کنید تا سرو راحتی داشته باشد زیرا این دسر قالبی نیست. اما برای فیلینگ روی دسر از کدو حلوایی استفاده می شود که باعث می شود طعم بی نظیری به خود بگیرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر پاییزی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر پاییزی ساده و خوشمزه

  • بیسکویت پتی بور ۱ بسته
  • شیر ۱ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۳ ق غذا خوری
  • شکر ۲ ق غذا خوری
  • پوره کدو حلوایی ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه دسر پاییزی بدون فر با بیسکویت پتی بور و نشاسته

مرحله اول: آماده سازی بیسکویت

ابتدا باید بیسکویت را خرد کنید، نیازی نیست خیلی پودری شود و بهتر است کمی دندان گیر باشد. برای این کار بیسکویت ها را داخل یک کاسه ریخته و با گوشتکوب بکوبید تا کمی ریز شود و یا می توانید داخل غذاساز بریزید و چند پالس بزنید تا یکدست شود.

مرحله دوم: پخت کدو حلوایی

در ادامه باید کدو حلوایی را بپزید. برای پخت کدو حلوایی باید آن را نصف کنید و تخم آن را دور بریزید و یا می توانید برای تخم کدو استفاده کنید و بعد برش بزنید و به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و یا می توانید بخارپز کنید. بعد از پخت از پوست خارج کنید و با کمک گوشتکوب برقی یا مخلوط کن و میکسر آن را پوره کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن شیر و نشاسته

در ادامه باید شیر و شکر و نشاسته ذرت را باهم داخل یک شیرجوش ریخته و کمی هم بزنید تا مواد باهم یکدست شوند و بعد روی شعله متوسط قرار دهید و مداوم هم بزنید تا بوی خامی مواد گرفته شود و کم کم همانند فرنی غلیظ شود، این مرحله ممکن است ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طول بکشد.

مرحله چهارم: تهیه دسر دسر پاییزی با بیسکویت

در ادامه چند قاشق از مخلوط نشاسته را به پوره کدو حلوایی اضافه کنید تا کمی نرم شود. حالا باید بیسکویت خرد شده را ابتدا داخل لیوان مورد نظر ریخته و بعد از پوره کدو حلوایی و بعد مجدد بیسکویت و مخلوط نشاسته و همین طور لایه لایه مواد را داخل ظرف بریزید و لایه انتهای را با بیسکویت کاور کنید و برای ۳ ساعت در یخچال قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر پاییزی بدون فر خیلی ساده و خوشمزه

  1. می توانید از کمی وانیل استفاده کنید و به مواد نشاسته استفاده کنید تا طعم وانیلی بگیرد.
  2. می توانید بجای بیسکویت از هر نوع کیک یا بیسکویت پودر شده استفاده کنید.
  3. این مواد حدود به شما ۳ الی ۴ تا کاسه دسر پاییزی می دهد.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه