طرز تهیه دسر راحت یلدایی خیلی خوشمزه و ساده با نشاسته و شیر گام به گام

دستور تهیه دسر راحت یلدایی

دسر راحت یلدایی

 

دسر راحت یلدایی؛ در این پست می توانید یک دسر یلدایی بسیار راحت را برای شب چله در خانه تهیه کنید که نیازی به ژله و ژلاتین ندارد و خیلی راحت با نشاسته و شیر تهیه می شود و شما می توانید مواد را داخل قالب یا کاسه بریزید و با پودر نارگیل و دانه های انار تزیین کنید و سرو کنید. در شب یلدا انواع می توانید انواع کیک و دسر و شیرینی های مختلف تهیه کنید و برای پذیرایی استفاده کنید. اما اگر وقت ندارید و فرصت برای خرید کردن مواد مختلف دسر نیست این دسر راحت را در خانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر راحت یلدایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر راحت یلدایی

  • شیر ۱ لیتر
  • شکر ۱ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری
  • آرد ۱ پیمانه
  • کره ۱ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • پودر نارگیل به مقدار لازم
  • انار دان شده و خلال پسته برای تزیین

طرز تهیه دسر راحت یلدایی و ساده با نشاسته و شیر

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید شیر و شکر و نشاسته ذرت باهم داخل یک قابلمه بریزید و کمی هم بزنید تا شکر و گلوله های نشاسته باز شود و بعد روی حرارت قرار دهید و کره را اضافه کنید و بعد وانیل را بیفزاید و مواد را روی حرارت کم هم بزنید تا بوی خامی نشاسته گرفته شود و کم کم شروع به غلیظ شدن، غلظتی همانند فرنی کمی سفت باید بدست بیاورد و بعد از روی حرارت بردارید تا کمی از داغی از بیفتد.

مرحله دوم: ریختن در قالب

حالا باید از یک لیوان های هم اندازه یا کاسه های کوتاه قد استفاده کنید و بدون نیاز به چرب کردن مواد دسر تهیه شده در مرحله قبل را داخل آن بریزید تا لیوان پر شود و بعد سطح آن را صاف کنید و برای ۱۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله سوم: تهیه دسر راحت یلدایی

در ادامه باید دور تا دور دسر را با کمک یک چاقو آزاد کنید و داخل یک دیس پورد نارگیل بپاشید، دسر را روی دیس قرار دهید تا کامل از لیوان خارج شود و بعد به اندازه دلخواه برش بزنید و خوب با پودر نارگیل دسر های برش خرده را کاور کنید و داخل دیس مورد نظر قرار دهید و با انار دان شده و خلال پسته این دسر خوشمزه را سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر راحت یلدایی ساده و خوشمزه با پودر نارگیل

  1. می توانید از بیسکویت پتی بور آسیاب شده بجای پودر نارگیل استفاده کنید و دسر را داخل آن بغلطانید.
  2. وانیل عطر و مزه خوبی به این دسر می دهد و می توانید به صورت پودری یا مایع استفاده کنید.
  3. از آرد سفید قنادی حتما استفاده کنید زیرا آرد گندم باعث تیره شدن رنگ دسر می شود.
  4. این مقدار برای ۵ تا ظرف یا لیوان مناسب است.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه