طرز تهیه پودینگ شکلاتی با بیسکویت و موز شیک و خوشمزه برای مهمانی

طرز تهیه پودینگ شکلاتی با بیسکویت

 

دسر ها را می توانید برای مهمانی های مختلف و تولد ها تهیه کنید و بعد از غذا یا به همراه کیک سرو کنید. اگر عاشق طعم شکلات و پودینگ ها هستید حتما این دسر خوشمزه و جذاب را تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید دقت کنید پودینگ بدون ژلاتین تهیه می شوند زیرا باید بافت نرم و لطیفی داشته باشند افزودن ژلاتین باعث منسجم شدن بافت پودینگ می شود و در نهایت پودینگ شما سفت تر می شود و می توانید به صورت قالبی این دسر را داشته باشید ولی در اصل اگر بخواهید همانند عکس با بیسکویت و موز یا توت فرنگی این دسر را تهیه کنید از لیوان یا کاسه شیشه ای استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پودینگ شکلاتی با بیسکویت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر۳ پیمانه
نشاسته ذرت۳ ق غذا خوری
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
شکر۴ ق غذا خوری
کره۱۵ گرم
شکلات تلخ۷۰ گرم
خامه۳ ق غذا خوری
بیسکویت پتی بور۱ بسته
موزبه دلخواه

طرز تهیه پودینگ شکلاتی با بیسکویت

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

شکرو پودر کاکائو و نشاسته ذرت را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید، این کار را برای این که گلوله نشود انجام دهید و بعد شیر سرد را به مواد اضافه کنید و کم کم هم بزنید تا حل شود و گلوله های نشاسته و کاکائو کاملا حل شود، اگر مواد گلوله شد می توانید از یک صافی رد کنید.

مرحله دوم: جوشاندن مواد

در ادامه باید قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید تا حل شود و حتما باید حرارت کم باشد و خوب هم بزنید تا بوی خامی نشاسته از بین برود و کم کم شروع به غلیظ شدن کند و یک کرم نرم و لطیف بدست بیاید، اگر حرارت را زیاد کنید سفت می شود و بوی خامی مواد باقی می ماند.

مرحله سوم: تهیه پودینگ شکلاتی با بیسکویت

در ادامه شکلات تلخ خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا شکات ذوب شود و در انتها خامه و کره هم دمای محیط را اضافه کنید و هم بزنید و تا کاملا یکدست شود و بعد از روی حرارت بردارید. بیسکویت را باید پودر کنید، می توانید آن را داخل یک نایلون ضخیم بریزید و به صورت درشت یا پودری خرد کنید. موز ها را نیز حلقه ای نگینی خرد کنید. حالا باید کمی از مواد را داخل کاسه یا لیوان بریزید و روی آن بیسکویت خرد شده و موز بریزید و یک لایه دیگر مواد پودینگ را بریزید و در انتها روی دسر را با بیسکویت خرد شده تزیین کنید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پودینگ شکلاتی با بیسکویت

  1. میزان شکر دلخواه است و می توانید مواد را بچشید و اگر نیاز بود شکر را کم و زیاد کنید.
  2. افزودن شکلات تلخ برای تعادل سازی مزه ها می باشد.
  3. می توانید از گردو خرد شده نیز در این پودینگ استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه