طرز تهیه نان پنجره ای سه رنگ با پیمانه شیک و خوشمزه و ترد برای شب یلدا

دستور تهیه نان پنجره ای سه رنگ

طرز تهیه نان پنجره ای سه رنگ

 

نان پنجره ای سه رنگ یا شیرینی پنجره ای سه رنگ یکی از روش های جدید و متفاوت برای تهیه نان پنجره ای می باشد که خیلی خوشمزه و شیک است و شما می توانید این شیرینی خوشمزه را با نشاسته و چند قلم مواد به راحتی تهیه کنید. نان پنجره ای سه رنگ به سه رنگ قرمز و سبز و ساده تهیه می شود. شما باید ابتدا مواد نان پنجره ای را حاضر کنید و به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و در ادامه رنگ خوراکی اضافه کنید و سرخ کنید. شما می توانید از انواع قالب ها استفاده کنید و نان پنجره ای سه رنگ را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان پنجره ای سه رنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان پنجره ای سه رنگ با پیمانه لیوان

  • نشاسته ۱/۳ پیمانه
  • گلاب ۱/۳ پیمانه
  • شیر ۲/۳ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • پودر قند به مقدار لازم
  • رنگ خوراکی قرمز و سبز ژله ای به مقدار لازم

طرز تهیه نان پنجره ای سه رنگ خوشمزه و شیک

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید نشاسته و گلاب را باهم مخلوط کنید و هم بزنید تا نشاسته گل کاملا داخل گلاب باز شود و به صورت یکدست در بیاید و بعد شیر و اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. در ادامه باید تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن تخم مرغ آخر وانیل اضافه کنید.

مرحله دوم: تهیه مایه نان پنجره ای سه رنگ

در ادامه باید هم بزنید تا تخم مرغ ها به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید تا یکدست شود. آرد را الک کنید و به یک بار اضافه کنید و با همزن دستی یا لیسک مواد را هم بزنید، روی مواد را بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت دهید و بعد از این زمان کمی هم بزنید و از صافی رد کنید تا اگر گلوله ای درشت از آرد باقی مانده است گرفته شود.

مرحله سوم: تهیه نان پنجره ای سه رنگ

در ادامه باید مواد تهیه شده را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و به یکی از قسمت ها کمی رنگ خوراکی قرمز بزنید و به یکی دیگر سبز و دیگر را ساده قرار دهید. حالا یک کاسه بزرگتر بردارید و از یک نفر کمک بگیرید و همزمان سه تا کاسه را داخل کاسه بزرگ بریزید. حالا قالب شیرینی نان پنجره‌ ای را داخل روغن قرار دهید تا داغ شود البته نه خیلی داغ چون اگر قالب را زیاد داغ کنید، وقتی که آن را داخل مایه میزنید، خمیر را به خود نمی‌گیرد. حالا قالب را تا لبه، داخل مایه آماده‌شده فرو کنید و چند لحظه‌ای آن را داخل خمیر نگه دارید تا خمیر به قالب بچسبد و بعد قالب را داخل روغن فرو کرده و آن را به طرفین و بالا حرکت دهید تا خمیر از قالب جدا شود، بعد از اینکه رنگ شیرینی‌ها کمی طلایی شد، با چنگال و به آرامی آن‌ ها را از روغن در آورده روی یک دستمال آشپزخانه تمیز قرار دهید تا روغن اضافی‌ شان گرفته شود. -در نهایت وقتی کاملا سرد شدند، دو طرف نان پنجره ای‌ها را کمی پودر قند که با کمی هل کوبیده مخلوط کرده‌اید بپاشید.

نکات کلیدی در تهیه نان پنجره ای سه رنگ با پیمانه و نشاسته

  1. به هر قسمت باید دو قطره رنگ خوراکی بزنید تا به رنگ مورد نظر برسد.
  2. از نشاسته تازه استفاده کنید.
  3. بهتر است از روغن سرخ کردنی برای ترد شدن بیشتر استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه