طرز تهیه دسر شب یلدا جدید با ژله و بیسکویت خیلی ساده و راحت بدون فر

دستور تهیه دسر شب یلدا

طرز تهیه دسر شب یلدا

 

دسر شب یلدا یکی از دسر های بسیار خوشمزه و شیک می باشد که می توانید برای شب یلدا تهیه کنید و یک دسر فوق العاده خوشمزه را برای این شب سنتی ایرانی به راحت داخل قالب مافین تهیه کنید. این دسر شب یلدا بیشتر به صورت تک نفره سرو می شود و شما می توانید از انواع طعم و رنگ ژله استفاده کنید و نیازی دیگر به فر ندارید زیرا این دسر شب یلدا با بیسکویت و ژله انار تهیه می شود و می توانید برای تزیین از دانه انار استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر شب یلدا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر شب یلدا

  • بیسکویت پتی بور ۱ بسته
  • کره ۵۰ گرم
  • پنیر ماسکارپونه ۱۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
  • پودر قند ۳ ق غذا خوری
  • پودر ژلاتین ۳ ق غذا خوری
  • آب سرد ۷ ق غذا خوری
  • ژله انار ۱/۲ بسته
  • آب داغ ۳/۴ پیمانه
  • انار دان شده

طرز تهیه دسر شب یلدا با بیسکویت ژله انار بدون فر

مرحله اول: پودر کردن بیسکویت

ابتدا باید بیسکویت را پودر کنید برای این کار بیسکویت را داخل غذاساز یا ۱۲۳ ریخته و پودر کنید و یا می توانید داخل یک نایلون ضخیم ریخته و با گوشتکوب بکوبید تا پودری شکل شود. کره را ذوب کنید و به همراه بیسکویت مخلوط کنید و هم بزنید. کپسول های کاغذی را داخل قالب مافین قرار دهید و بعد از بیسکویت بریزید و با یک لیوان یا هاون خوب فشرده و صاف کنید اگر قالب مافین ندارید می توانید کپسول ها را داخل کاسه نیز قرار دهید و برای نیم ساعت در یخچال زمان دهید.

مرحله دوم: تهیه لایه پنیری

در ادامه باید پودر ژلاتین را با با آب سرد مخلوط کنیدو صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد بن ماری کنید و صبر کنید تا خنک شود. در ادامه پنیر و خامه و پودر قند را باهم داخل یک کاسه بریزید و با همزن دستی بزنید تا یکدست شود و بعد ژلاتین را اضافه کنید و هم بزنید و بعد قالب را از یخچال خارج کنید و مواد پنیری را روی آن بریزید و جا برای ژله انار نیز بگذارید بماند و بعد قالب را برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله سوم: تهیه دسر شب یلدا

در این زمان باید ژله انار را با آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید و بعد بن ماری کنید و صبر کنید تا خنک شود و زمانی که مایه پنیری خودش را گرفت از یخچال خارج کنید و کمی دانه های انار را اضافه کنید و بعد از ژله انار بریزید و به مدت ۲ ساعت دیگ در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید. به همین راحتی دسر شب یلدا حاضر است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر شب یلدا خوشمزه بدون فر

  1. می توانید از ساقه طلایی نیز استفاده کنید.
  2. از پنیر خامه ای کم نمک یا ماسکارپونه استفاده کنید.
  3. می توانید ژله انار را در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود و بعد دان های انار را بریزید تا ظاهر جذاب تری داشته باشد.

همچنین ببینید

طرز تهیه دسر شب یلدا جدید با ژله و بیسکویت خیلی ساده و راحت بدون فر
3.9 (78%) 10 votes