طرز تهیه دسر بیسکویتی یخچالی خیلی راحت و شیک با خامه و ژلاتین

دستور تهیه دسر بیسکویتی

طرز تهیه دسر بیسکویتی

 

دسر بیسکویتی یکی از انواع دسر ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است و شما می توانید به صورت قالبی این دسر خوشمزه را تهیه کنید. شما می توانید از هر نوع بیسکویتی که دوست دارید برای تهیه این دسر استفاده کنید ولی بیسکویت پتی بور طعم هم پسندی دارد. این دسر به روش ایرانی می باشد و مواد آن بسیار در دسترس است و شما می توانید از انواع قالب ها برای تهیه این دسر استفاده کنید. دسر بیسکویتی بافت بسیار نرم و لطیفی دارد و شما می توانید مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و به صورت دو رنگ این دسر را داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر بیسکویتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر بیسکویتی یخچالی بدون فر

  • بیسکویت پتی بور ۱ بسته
  • شیر ۲ پیمانه
  • شکر ۱/۴ پیمانه
  • پودر کافی میکس ۱ بسته
  • خامه صبحانه ۱ بسته
  • پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه دسر بیسکویتی یخچالی با ژلاتین و خامه

مرحله اول: آماده سازی بیسکویت

ابتدا بیسکویت را داخل میکسر ریخته و پودر کنید و یا می توانید داخل یک نایلون ضخیم بریزید و با گوشتکوب دستی بکوبید تا پودر شود. برای اینکه مطمئن شوید همه بیسکویت ها یکدست پودر شدند از صافی رد کنید.

مرحله دوم: تهیه ژلاتین

حالا آب سرد را داخل یک لیوان یا کاسه ریخته و ژلاتین را روی آن بریزید و صبر کنید تا اسفنجی شود. سپس یک کتری روی آب قرار دهید و صبر کنید به جوش بیاید و بعد کاسه را روی کتری قرار دهید و اجازه دهید تا ژله بن ماری شود و از روی کتری بردارید و کنار قرار دهید تا خنک شود. می توانید برای یک دقیقه در مایکروفر قرار دهید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

شیر و شکر را داخل یک کاسه بریزید و پودر کافی میکس را اضافه کنید و هم بزنید و بعد خامه ی به دمای محیط رسیده را اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا گلوله های خامه باز شود. بهتر است برای یکدست شدن بیشتر یک بار مواد را از صافی رد کنید.

مرحله چهارم: تهیه دسر بیسکویتی

حالا ژلاتین بن ماری شده را اضافه کنید و هم بزنید و در انتها بیسکویت پودر شده را اضافه کنید و هم بزنید. حالا پودر کاکائو را داخل یک کاسه ریخته و کمی از مواد بردارید و با پودر کاکائو مخلوط کنید. قالب را چرب کنید و اگر از قالب طرح دار استفاده می کنید قسمت کاکائویی را بریزید و در یخچال قرار دهید و مابقی مواد را بریزید و قالب را برای ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر بیسکویتی شیک و خوشمزه

  1. می توانید دسر را به صورت یکدست تهیه کنید و مواد را به ۲ قسمت تقسیم نکنید.
  2. این دسر به دلیل داشتن خامه خیلی راحت از قالب جدا می شود.
  3. برای تزیین می توانید از میوه و یا سس شکلاتی استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه