طرز تهیه کتلت مرغ با سس گوجه فرنگی بسیار راحت و خوش طعم و مجلسی

دستور پخت کتلت مرغ با سس

طرز تهیه کتلت مرغ با سس

 

کتلت مرغ با سس یکی از روش های تهیه این کتلت خوشمزه و بی نظیر می باشد که شما می توانید به راحتی این کتلت را در خانه تهیه کنید. شما می توانید از مخلوط کمی سینه و ران مرغ استفاده کنید تا کتلت شما خشک نشود و یا می توانید از کمی دنبه گوسفندی چرخ شده شده به همراه کتلت استفاده کنید تا طعم بی نظیری به خود بگیرد. کتلت مرغ با سس گوجه فرنگی بسیار آبدار و خوش طعم است و می توانید برای شام یا نهار به همراه نان و یا یک کته زعفرانی خوشمزه تهیه کنید و یک غذای متنوع با سنیه مرغ تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت مرغ با سس گوجه فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کتلت مرغ با سس

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • ران مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۲ عدد بزرگ
  • سیر ۱ حبه
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • زعفران ۱ ق چای خوری
  • گوجه فرنگی ۵ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت مرغ با سس گوجه فرنگی خوشمزه و لذیذ

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید سینه و ران مرغ را بدون استخوان کنید و یا می توانید از فیله و ران مرغ نیز استفاده کنید. سینه و ران مرغ را باید چرخ کنید و یا می توانید از غذاساز یا ۱۲۳ استفاده کنید تا چرخ شود و اگر هیچ کدام از لوازم برقی را نداشتید می توانید با چاقو ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و به همراه سینه و ران مرغ چرخ شده و سیر رنده شده و فلفل دلمه رنده شده خوب ورز دهید و بعد کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و زعفران اضافه کنید و مواد را ورز دهید و برای نیم ساعت در یخچال زمان دهید.

مرحله سوم: سرخ کردن کتلت مرغ با سس

در ادامه باید داخل یک تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد از مواد کتلت بردارید و در دست به آن شکل دهید و داخل روغن داغ هر دو طرف را خوب سرخ کنید. پیاز دیگر دستور را باید نگینی ریز خرد کنید و داخل همین تابه کمی تفت دهید تا سبک شود.

مرحله چهارم: تهیه کتلت مرغ با سس گوجه فرنگی

در ادامه باید گوجه فرنگی ها را بشورید و پوره یا رنده ریز بزنید و به همراه کمی دارچین و پاپریکا و پیاز تفت دهید تا خوشرنگ شود و بعد کتلت های سرخ شده را داخل سس گوجه فرنگی قرار دهید و زمان دهید تا سس غلیظ شود و به خورد کتلت ها برود و در انتها با برنج سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کتلت مرغ با سس خیلی لذیذ و خوشمزه و ساده

  1. افزودن زعفران باعث خوشرنگ شدن کتلت ها می شود.
  2. حرارت موقع سرخ کردن کتلت ها باید کم باشد تا مغز پخت شوند.
  3. می توانید سینه مرغ را به همراه کمی دنبه چرخ کنید و ران مرغ را حذف کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کتلت مرغ با سس گوجه فرنگی بسیار راحت و خوش طعم و مجلسی
5 (100%) 2 votes