طرز تهیه کتلت مرغ ترش با سماق ساده، خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کتلت مرغ ترش

 

از دسته کتلت های بسیار خوشمزه می باشد که طعم و مزه متفاوتی با دیگر کتلت ها دارد و از مرغ برای تهیه این کتلت استفاده شده است و طعم بسیار خوبی با سماق خواهد داشت اما باید از سماق دانه گرد و نکوبیده شده استفاده کنید که طعم ترش فوق العاده ای به این غذا می دهد کتلت مرغ ترش که در واقع نوعی خورشت نیز می باشد را می توانید در کنار یک پلو زعفرانی خوشمزه میل کنید. امروز در پارسی دی کتلت مرغ ترش را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۲ عدد
هویج۲ عدد
رب۲ ق غذا خوری
سماق دانه گرد۴ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت مرغ ترش با سماق

مرحله اول: آماده سازی کتلت

ابتدا سینه مرغ را بدون استخوان کنید سپس به همراه یکی از پیازها از چرخ گوشت یک الی دو بار رد کنید تا منسجم شود می توانید از غذاساز نیز در له کردن سینه مرغ استفاده کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن کتلت مرغ

در ادامه سینه مرغ چرخ شده را به همراه نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیر و کمی زردچوبه خوب ورز دهید تا مواد مخلوط و مرغ مزه دار شود سپس به اندازه دلخواه از مواد بردارید و داخل تابه از قبل گرم شده کتلت مرغ را سرخ کنید سپس از تابه خارج کنید.

مرحله سوم: آماده سازی سماق

حالا سماق دانه گرد را به همراه ۱/۳ پیمانه آب جوش روی شعله قرار دهید و بگذارید برای ۴ دقیقه بجوشد تا عصاره و طعم سماق خارج شود و حسابی طعم سماق دربیاد و بعد از صافی رد کنید و عصاره بدست آمده را کنار بگذارید.

مرحله چهارم: تفت دادن پیاز و رب

در ادامه پیاز دیگر دستور را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه تفت دهید سپس به آن زردچوبه بزنید تا کمی سبک و طلایی شود سپس رب را اضافه کنید و به همراه آن کمی فلفل سیاه بزنید و رب را حسابی سرخ کنید تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله پنجم: تهیه کتلت مرغ ترش

حالا ۱ پیمانه آبجوش داخل پیاز و رب ریخته و بگذارید تا به قل زدن بیفتد سپس کتلت مرغ سرخ شده را به همراه هویج خرد شده و حلقه شده داخل سس قرار دهید و بعد آب سماق صاف شده را اضافه کنید و برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بگذارید تا سس غلیظ شود سپس به همراه پلو زعفرانی و سالاد میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کتلت مرغ ترش

  1. طعم و مزه این کتلت مرغ ترش به سماق است که اگر ندارید می توانید از کمی آب غوره برای مزه دار کردن آن استفاده کنید.
  2. در انتها کتلت مرغ ترش باید در یک سس غلیظ باشد.
  3. می توانید با گوشت قرمز چرخ کرده نیز این ترکیب را تهیه کنید.
  4. به همراه رب می توانید از چند عدد گوجه پوره شده نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه