طرز تهیه لاته توت فرنگی بسیار ساده و راحت با طعم عالی به روش کافه ای

دستور تهیه لاته توت فرنگی

طرز تهیه لاته توت فرنگی

 

لاته توت فرنگی یکی از انواع لاته ها تابستانی می باشد که بسیار خوشمزه است و برای کسانی که طعم و مزه توت فرنگی را دوست دارند. این لاته تابستانی می باشد و بیشتر با یخ و قهوه و شیر تهیه می شود و می توانید آن را به راحتی در خانه تهیه کنید. شاید برای شما سوال پیش بیاید که لاته چیست که در بیشتر منو رستوران ها و کافه ها دیده می شود. لاته یکی از نوشیدنی ها بسیار پر مصرف در دنیا می باشد که بیشاز ۴۰۰ میلیون فنجان قهوه هر روز در آمریکا مصرف می شود. لاته برای اولین بار فقط در کنار صبحانه و فقط در قهوه خانه تهیه می شد و این قضیه مربوط به ۳۰۰ سال پیش می باشد. منشا این لاته در ایتالیا می باشدف زمانی که ترکیب اسپرسو با شیر داغ را انتخاب کرردند و باعث شد تا لاته را خیلی ها برای کشور ایتالیا می دانند. معنی لغوی لاته یک کلمه انگلیسی می باشد که نمونه کوتاه شده از caffe latte می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه لاته توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لاته توت فرنگی

  • توت فرنگی ۱۰ عدد
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۱ ق چای خوری
  • اسپرسو ۱ شات

طرز تهیه لاته توت فرنگی خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی توت فرنگی

توت فرنگی را ابتدا باید بشورید و تمیز کنید. برگ سبز توت فرنگی را بگیرید و داخل یک کاسه آب بریزید و چندین بار بشورید تا تمیز شود. سپس داخل مخزن گوشتکوب برقی یا غذاساز خود بریزید.

مرحله دوم: پوره کردن توت فرنگی

در ادامه شیر و شکر را به مخلوط توت فرنگی اضافه کنید و مواد را پوره کنید. مقدار افزودن شکر به شیرینی توت فرنگی بستگی دارد و می توانید از عسل نیز استفاده کنید که این کاملا سیلقه ای و دلخواه است.

مرحله سوم: تهیه اسپرسو

برای تهیه اسپرسو برای این لاته می توانید از اسپرسو با دستگاه یا موکاپات یا قهوه فوری استفاده کنید. قهوه را داخل بسکت بریزید و با تمپر صاف کنید و روی دستگاه بسته و بگذارید تا عصاره گیری شود، برای تهیه قهوه فوری نیز آن را با کمی آب جوش مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله چهارم: تهیه لاته توت فرنگی

مقداری شیر را می توانید داخل فرنچ پرس یا با کمک دستگاه اسپرسو فوم گیری کنید. برای سرو این لاته باید پوره توت فرنگی را داخل لیوان بریزیدو قهوه اسپرسو را بریزید و در انتها شیر فوم گرفته شده را اضافه کنید و به همراه برش توت فرنگی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لاته توت فرنگی خوشمزه

  1. می توانید از کمی یخ نیز برای سرو این لاته اضافه کنید.
  2. می توانی کمی سس توت فرنگی نیز داخل لیولن بریزید.
  3. برای تزیین می توانید از کمی اسپری خامه و سیروپ توت فرنگی استفاده کنید.
  4. می توانید مقدار قهوه را تا دو شات بریزید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه