طرز تهیه کتلت گوشت بدون تخم مرغ خیلی راحت و ساده با روغن کم و طعم فوق العاده

دستور پخت کتلت گوشت بدون تخم مرغ

طرز تهیه کتلت گوشت بدون تخم مرغ

 

کتلت گوشت بدون تخم مرغ یکی از روش های ساده برای تهیه کتلت گوشت می باشد که دیگر نیازی به تخم مرغ ندارد. شما در این روش فقط از کافی است مواد را مخلوط کنید و این کتلت را داخل تابه سرخ کنید و یا می توانید از سرخ کن برای سرخ کردن مواد استفاده کنید. کتلت گوشت بدون تخم مرغ چون فاقد تخم مرغ است در هنگام سرخ کردن کف نمی کند و خیلی راحت تهیه می شود و شما می توانید به همراه سیب زمینی و گوجه و نان سرو کنید و یا می توانید در کنار پلو زعفرانی سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت گوشت بدون تخم مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کتلت گوشت بدون تخم مرغ

  • سیب زمینی ۴ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • سبزیجات معطر به دلخواه
  • آرد سوخاری ۲  ق غذا خوری
  • نمک ۲ ق چای خوری
  • فلفل و زردچوبه ۱ ق چای خوری از هر کدام

طرز تهیه کتلت گوشت بدون تخم مرغ ترد و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید سیب زمینی ها که سایر ریز و متوسطی دارند را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و یا می توانید به همراه پیاز و سیر داخل غذاساز ریخته و با تیغه خرد کن آن را پوره کنید و یا می توانید پیاز و سیر را پوست بگیرید و جداگانه رنده ریز بزنید و آب پیاز و سیب زمینی و سیر را با دست بگیرید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید داخل یک کاسه گوشت را به همراه پیاز و سیب زمینی و سیر رنده شده بریزید و سبزیجات معطر ساطوری شده را به همراه ادویه ها و آرد اضافه کنید و خوب مواد را ورز دهید تا منسجم شود، دقت کنید اگر زمان کافی دارید می توانید به مواد نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: سرخ کردن کتلت گوشت بدون تخم مرغ

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد از مواد کتلت بردارید و در دست به آن شکل دهید و داخل روغن داغ قرار دهید و صبر کنید تا یک طرف مغز پخت شود و برگردانید و طرف دیگر را نیز سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به دلخواه با گوجه و سیب زمینی سرخ شده سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کتلت گوشت بدون تخم مرغ خوشمزه و عالی با جذب روغن کم

  1. در این رسپی کتلت ها روغن کمتری به خود جذب می کنند و بهتر است از روغن سرخ کردنی استفاده کنید.
  2. حرارت باید متوسط باید تا کتلت ها خوب مغز پخت شوند.
  3. آرد سوخاری مانع وا رفتن کتلت می شود و می توانید با آرد نخودچی نیز جایگزین کنید.
  4. آب سیب زمینی و پیاز را بگیرید وگرنه باعث شل شدن کوکو وا رفتن آن می شود.
  5. اگر طعم سیر را دوست ندارید می توانید از پودر سیر استفاده کنید و همچنین از کمی فلفل دلمه رنده شده یا ادویه پاپریکا را جایگزین کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه