طرز تهیه کتلت مرغ و بروکلی خوشمزه و آسان بدون سیب زمینی

طرز تهیه کتلت مرغ و بروکلی

 

یکی از انواع کتلت ها می باشد که با کلم بروکلی بسیار خوشمزه تهیه می شود و طعم و مزه و جدیدی دارد و می توانید برای تنوع در تهیه کتلت مرغ آن را تهیه کنید و از خواص خوب بروکلی نیز بهرمند شوید. این سبزیجات به سوپر سبزیجات به خاطر خواص خوبش یاد می شود. کتلت مرغ و کلم بروکلی را می توانید برای نهار و یا شام به همراه سالاد دلخواه و یا دورچین خیارشور و گوجه تهیه کنید. کلم بروکلی مبنع خوبی از ویتامین C می باشد و از لخته شدن خون جلوگیری می کند و کنترل فشارخون نیز بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی کتلت مرع و بروکلی بدون سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ بدون استخوان۱ عدد
کلم بروکلی۱ عدد
شوید تازه۲ ق غذا خوری
تخم مرغ۲ عدد
آرد سوخاری۲ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت مرغ با کلم بروکلی بدون سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی بروکلی

ابتدا باید کلم بروکلی را آماده کنیم برای این کار بروکلی را داخل یک کاسه خرد کنید و بعد داخل قابلمه مقداری آب ریخته تا به جوش بیاد و بعد بروکلی را به آب در حال جوش اضافه کنید و برای ۳ دقیقه بگذارید تا بجوشد سپس با آب سرد آبکش کنید و بعد از خنک شدن روی تخته قرار دهید و خرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مرغ

سینه مرغ را بدون استخوان کنید و داخل غذاساز یا چرخ گوشت ریخته و چرخ کنید می توانید در این مرحله پیاز را به همراه مرغ داخل چرخ گوشت ریخته و چرخ کنید و یا می توانید جدا رنده ریز بزنید و آبش را کاملا بگیرید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه مرغ چرخ کرده به همراه کلم بروکلی خرد شده را بریزید و بعد تخم مرغ و آرد سوخاری و شوید تازه خرد شده و ادویه ها را اضافه کنید و هم بزنید و مواد را به خوبی ورز دهید.

مرحله چهارم: سرخ کردن کتلت مرغ و بروکلی

داخل تابه کمی روغن ریخته تا کاملا داغ شود سپس از مواد کتلت به اندازه دلخواه بردارید سپس داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود حتما شعله ملایم باشد تا کتلت ها مغز پخت شوند سپس داخل بشقاب سرو قرار دهید به همراه سس ماست یا سس سیر نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت کتلت مرغ و بروکلی

  1. بهتر است مرغ را خیلی چرخ نکنید و یا با غذاساز خیلی نزنید که خمیری شکل شود.
  2. شوید تازه عطر بیشتری به این کتلت می دهد در صورت عدم دسترسی شوید خشک را جایگزین کنید.
  3. می توانید از مخلوط سینه و ران مرغ استفاده کنید.
  4. از هر نوع روغن سرخ کردنی می توانید استفاده کنید.
  5. اگر ادویه پودر پیاز را در دسترس دارید پیاز را حذف کنید.
  6. می توانید به جای پودر سیر از چند حبه سیر تازه و رنده شده استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه