طرز تهیه کتلت جگر مرغ ساده و مقوی و خوش طعم با آرد گندم

دستور پخت کتلت جگر مرغ

طرز تهیه کتلت جگر مرغ

 

کتلت جگر مرغ یکی از انواع کتلت ها می باشد که با جگر مرغ تهیه می شود و بسیار پر خاصیت و مقوی می باشد. جگر مرغ سرشار از آهن است که نقش مهمی در خون سازی دارد و برای کسانی که کم خونی دارند مفید است و می تواند یک کتلت مقوی و خوشمزه باشد اما این جگر مرغ نه تنها برای کم خونی بلکه برای تقویت ذهن و تقویت انرژی نیز مفید است همچنین برای سلامت استخوان و دندان ها نیز نقش مهمی دارد و برای کسانی که مشکل بینایی دارند بسیار مفید است. اما جگر مرغ اصلا طعم و مزه بدی ندارد و با ادویه ها و پیاز و سیب زمینی مزه دار می شود و می توانید با نان ساندویچی یا نان تازه و سبزی آن را میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت جگر مرغ با آرد گندم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کتلت جگر مرغ

  • جگر مرغ ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد گندم ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر لیمو، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت جگر مرغ با آرد گندم

مرحله اول: آماده سازی جگر مر

ابتدا باید جگر مرغ را آماده کنیم شما می توانید با مواد بالا جگر شترمرغ یا جگر گوسفندی را نیز امتحان کنید جگر مرغ را بشورید و با چاقو به ریز ترین حالت ممکن در بیاورید اگر غذاساز یا چرخ گوشت دارید می توانید جگر را یکبار چرخ کنید تا خمیری شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب آن را با دست فشار دهید و حسابی بگیرید سپس فلفل دلمه را به صورت نگینی خیلی ریز ساطوری کنید و داخل یک کاسه بریزید.

مرحله سوم: مخلوط کردن

حالا جگر مرغ له شده یا خرد شده را به همراه پیاز و فلفل دلمه و تخم مرغ و ادویه ها و آرد داخل کاسه ریخته و همه مواد را هم بزنید تا یکدست شود اگر خیلی مواد شل بود کمی آرد گندم اضافه کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن کتلت جگر مرغ

داخل یک تابه مقدار مناسبی روغن ریخته و بگذارید تا داغ شود سپس از مواد با قاشق داخل تابه ریخته یا از قالب استفاده کنید و بگذارید تا خودش را بگیرد و یک طرف آن سرخ شود سپس طرف دیگر را نیز سرخ و طلایی کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود سپس به همراه مخلفات خیارشور با گوجه و نان تازه سرو کنید نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه کتلت جگر مرغ

  1. به دلخواه می توانید از سیر رنده شده و یا هویج رنده شده و یا سیب زمینی نیز در تهیه این کتلت استفاده کنید.
  2. افزودن فلفل دلمه اختیاری می باشد.
  3. اگر پودر لیمو ندارید می توانید از کمی لیموترش تازه استفاده کنید.
  4. برای آبدار شدن کتلت جگر مرغ می توانید در انتها همه کتلت ها را داخل تابه ریخته و کمی آب بریزید و درب تابه را برای ۳ دقیقه بگذارید تا نرم شوند.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه