طرز تهیه پاستا رژیمی بدون گوشت و مرغ ساده و سریع با سبزیجات

دستور پخت پاستا رژیمی

طرز تهیه پاستا رژیمی

 

پاستا رژیمی یکی از روش های تهیه این غذای خوشمزه می باشد که دیگر نیازی به گوشت و مرغ ندارد و خیلی راحت تهیه می شود. پاستا رژیمی با فلفل دلمه و گوجه فرنگی استفاده می شود و شما می توانید به دلخواه از پنیر کم چرب رژیمی استفاده کنید و یا اگر گیاه خوار یا وگن هستید می توایند از پنیر های گیاهی استفاده کنید. این غذا به دلیل نداشتن گوشت و مرغ یکی از غذا های مناسب برای افراد گیاه خوار می باشد. شما می توانید از هر نوع پاستا فرمی که دوست دارید برای تهیه این غذا استفاده کنید که پاستا پنه یکی از گزینه های عالی برای تهیه پاستا رژیمی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستا رژیمی بدون گوشت و مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستا رژیمی

  • پاستا ۴۰۰ گرم
  • فلفل دلمه قرمز ۲ عدد
  • گوجه فرنگی ۵ عدد
  • قارچ ۴۰۰ گرم
  • سیر ۵ حبه
  • روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
  • ریحان ۱۰۰ گرم
  • پنیر ۵۰ گرم
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن، ادویه ایتالیایی به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا رژیمی خوشمزه و لذیذ با سبزیجات

مرحله اول: تفت دادن قارچ/span>

در ابتدا باید قارچ ها را بشورید و خشک کنید و اسلایس کنید و برای این که رنگ قارچ ها سیاه نشود ۱ ق غذا خوری آبلیموترش اضافه کنید و داخل تابه با حرارت متوسط تفت دهید تا با آبی که خود قارچ می اندازد پخته و نرم شود و اگر حرارت را بالا ببرید قارچ کمی سفت می ماند و مجبورید کمی آب بریزید.

مرحله دوم: تفت دادن گوجه و فلفل

قارچ ها را از تابه خارج کنید و کمی روغن زیتون داخل تابه بریزید. فلفل دلمه ای خلالی خرد شده و گوجه فرنگی خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا گوجه و فلفل دلمه کمی نرم شوند و بعد سیر ها را پوست بگیرید و یک گوشه از تابه کمی تفت دهید و بعد با مواد مخلوط کنید و ادویه ها و کمی نمک اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت پاستا

در ادامه باید مواد را تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود و از روی حرارت بردارید تا خنک شود. یک قابلمه آب به جوش بیارید و کمی نمک و روغن اضافه کنید و پاستا را افزوده و زمان دهید تا پاستا نرم شود و بعد ۱ لیوان از آب پاستا بردارید و آن را آبکشی کنید.

مرحله چهارم: تهیه پاستا رژیمی

در ادامه مخلوط گوجه فرنگی و کمی ریحان تمیز شده و آب پاستا و پنیر دلخواه را اضافه کنید و با کمک گوشت کوب برقی مواد را میکس کنید تا پوره شود. سس را به تابه برگردانید و کمی اروگانو یا همان ادویه ایتالیایی را اضافه کنید و هم بزنید و بعد قارچ و پاستا را اضافه کنید و هم بزنید تا سس جذب پاستا شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاستا رژیمی خوشمزه با گوجه فرنگی و قارچ

  1. برای افزودن پنیر کسانی که رژیم ندارند از کمی پنیر خامه ای استفاده کنند و افراد رژیمی پنیر کم چرب رژیمی استفاده کنند.
  2. اگر ادویه ایتالیایی نداشتید حذف کنید.
  3. اگر گوشت کوب برقی ندارید می توانید مواد را با کمک گوشت کوب دستی بکوبید تا له شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه