طرز تهیه پاستا بدون مرغ و گوشت ساده وخوشمزه و کم هزینه با شیر

دستور پخت پاستا بدون مرغ 

طرز تهیه پاستا بدون مرغ

 

پاستا بدون مرغ یکی از روش های تهیه پاستا ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است. در تهیه این پاستا اصلا از مرغ یا گوشت استفاده نمی شود و یک غذای گیاهی و وگان به حساب می آید. شما می توانید به راحتی این پاستا را با ماکارونی فرمی دلخواه خود تهیه و سرو کنید. پاستا بدون مرغ یک روش ایده آل برای زمان های است که دل شما هوس یک غذای خوشمزه و ساده و کم هزینه را کرده است. این غذا از ورژن های اصلی چیزی کم ندارد و شما می توانید آن را برای شام یا نهار سرو کنید. پاستا بدون مرغ و گوشت برای دانشجو ها نیز غذای سالم و ساده ای می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستا بدون مرغ و گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستا بدون مرغ و گوشت

  • پاستا پنه یا پاستا فرمی ۱/۲ بسته
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • خامه صبحانه ۱/۲ پاکت
  • شیر ۲/۳ پیمانه
  • پنیر پیتزا ۱ لیوان
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا بدون مرغ و قارچ با شیر و خامه

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل یک تابه با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس سیر را پوست بگیرید و به صورت رنده شده اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

مرحله دوم: افزودن رب

در ادمه رب گوجه فرنگی و ادویه ها را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوشرنگ شود. در ادامه باید شیر و پنیر پیتزا را اضافه کنید و هم بزنید تا کمی پنیر ذوب شود و در ادامه خامه را اضافه کنید و هم بزنید و درب تابه را قرار دهید تا جا افتاده شود.

مرحله سوم: تهیه مواد پاستا

داخل یک قابلمه مقداری آب و نمک ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاید، سپس کمی روغن و به دلخوه کمی زردچوبه برای خوشرنگ شدن پاستا اضافه کنید و بعد پاستا فرمی دلخواه خود را اضافه کنید و صبر کنید تا پاستا نرم شود. دقت کنید در این روش پخت پاستا آبکشی نمی شود.

مرحله چهارم: تهیه پاستا بدون مرغ و گوشت و قارچ

در ادامه با کمک یک ملاقه مخصوص پاستا باید آن ها را از آب خارج و داخل تابه مواد میانی تهیه شده بریزید و خوب هم بزنید و بهتر است برای خوشمزه تر شدن کمی از آب پاستا را نیز اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه مواد را با سس روی حرارت قرار دهید تا طعم ها به خورد هم برود. سپس با کمی جعفری و گوجه گیلاسی تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاستا کم هزینه و ارزن با چند قلم مواد

  1. به دلخواه می توانید پنیر را حذف و به صورت رژیمی تر سرو کنید.
  2. می توانید از سبزیجات دلخواه مانند فلفل دلمه یا قارچ و بادمجان استفاده کنید.
  3. پاستا اصلا نباید آبکش شود.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه