طرز تهیه پاستا با سس مارینارا و گوشت چرخ کرده لذیذ + تصویری

دستور پخت پاستا با سس مارینارا

طرز تهیه پاستا با سس مارینارا

 

پاستا با سس مارینارا  یکی از پاستا ها بسیار خوشمزه است که می توانید این پاستای بسیار خوشمزه را با گوشت با سویا تهیه کنید. این پاستا با یک سس فوق العاده به اسم مارینارا تهیه می شود. این سس از مخلوط گوجه فرنگی و ریحان تهیه می شود و شما می توانید از هر نوع پاستای که دوست دارید برای این غذا استفاده کنید. این پاستا همانند پاستا های ایتالیایی دم گذاشته نمی شود و بعد از نرم شدن با سس مخلوط می شود. شما می توانید این سس فوق العاده را تهیه و یک پاستا حرفه ای در خانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستا با سس مارینارا و گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستا با سس مارینارا

  • ماکارونی فرمی ۱ بسته
  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • ریحان تازه ۱ مشت
  • پنیر پارمزان به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا، پول بیبر به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا با سس مارینارا با گوشت

مرحله اول: تفت دادن گوشت

ابتدا یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و داخل تابه بدون افزودن روغن کمی تفت دهید و گوشت را به همراه ادویه ها و کمی روغن اضافه کنید و خوب سرخ کنید و کمی آب اضافه کنید و اجازه دهید تا گوشت کاملا پخته شود.

مرحله دوم: تهیه سس مخصوص


برای تهیه سس باید یکی دیگر از پیاز ها را نگینی ریز یا رنده کنید و داخل یک تابه بدون افزودن روغن کمی تفت دهید سپس روغن را افزوده و سیر را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود. گوجه فرنگی را رنده ریز یا پوره کنید تا کاملا یکدست و نرم شود. پوره را به پیاز و سیر افزوده و روی شعله ملایم قرار دهید تا سس غلیظ شود.

مرحله سوم: پخت سس مارینارا


در ادامه سس را روی حرارت کم قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا پخته و غلیظ شود و در حین پخت به آن کمی نمک و آویشن بزنید. ریحان تازه را خرد کنید و به مواد سس اضافه کنید و بعد از چند دقیقه سس را از روی حرارت بردارید تا عطر ریحان از بین نرود. سپس گوشت را به سس ضافه کنید و روی شعله ملایم قرار دهید تا غلیظ و یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت پاستا با سس مارینارا


یک قابلمه آب را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید، کمی روغن و نمک اضافه کنید و بعد از جوش آمدن پاستا را اضافه کنید و صبر کنید تا نرم شود. سپس پاستا را بدون آبکش کردن به سس اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید و داخل بشقاب سرو ریخته و پنیر روی پاستا بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاستا با سس مارینارا و گوشت چرخ کرده

  1. می توانید از روغن زیتون برای تفت دادن مواد استفاده کنید.
  2. می توانید از ترکیب گوشت و سویا استفاده کنید.
  3. از هر نوع پاستای که دوست دارید می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه