طرز تهیه پاستا فتوچینی با تن ماهی و سبزیجات و پنیر ساده و لذیذ

طرز تهیه پاستا با تن ماهی

 

اسپاگتی با تن ماهی یکی از انواع پاستاها می باشد که همان طور که از نام این غذا پیداست از تن ماهی برای پخت آن استفاده می شود شما می توانید از انواع پاستاها فرمی برای تهیه این غذا استفاده کنید اما این غذا بیشتر با پاستا فتوچینی پخته و سرو می شود. پاستا با تن ماهی طرز تهیه ساده و راحتی دارد و به سرعت آماده می شود و یک شام و یا نهار خوشمزه و ساده می باشد. تن ماهی منبع خوبی از پروتئین ها می باشد که فاسد نشدنی هستند و می توانید برای مدت طولانی تر نگهداری کنید و همچنین به دلیل فیله بودن و نداشتن تیغ بسیار محبوب می باشد دقت کنید نوع و مقدار چربی در کنسرو تن ماهی متفاوت است و این به برندی که استفاده می کنید بستگی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستا با تن ماهی و سبزیجات و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

پاستا فرمی یا فتوچینی۱ بسته
تن ماهی۱ بسته
فلفل دلمه۱ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
ذرت۱/۲ پیمانه
نخود فرنگی۱/۲ پیمانه
شوید خشک یا تازه۲ ق غذا خوری
سیر۲ حبه
پنیر پارمزانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پولبیبربه مقدار لازم

طرز تهیه پاستا فتوچینی با تن ماهی و سبزیجات و پنیر

مرحله اول: آماده سازی تن ماهی

ابتدا قبل از شروع کار تن ماهی را داخل قابلمه انداخته و روی آن آب ریخته و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود این کار باعث می شود باکتری کشنده ای که در آن است که باعث تولید یک سم خطرناک می شود از بین برود.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

در ادامه داخل یک تابه کمی روغن زیتون ریخته و پیاز را نگینی ریز پوست کنید و تفت دهید سپس سیر رنده شده را اضافه کنید و تفت داده و حالا سبزیجات پخته شده و بخارپز شده که شامل نخود فرنگی و ذرت و فلفل دلمه است را اضافه کنید می توانید از کنسرو سبزیجات نیز استفاده کنید مواد را کمی تفت دهید سپس تن ماهی را باز کنید و به همراه مواد فوق و ادویه ها کمی تفت داده و در انتها شوید خشک را بریزید و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: آماده سازی پاستا

داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته تا به جوش بیاد سپس داخل آب کمی روغن و نمک بریزید و پاستا را اضافه کنید و هم بزنید و صبر کنید تا پاستا کاملا نرم شود سپس داخل آبکش ریخته و با آب سرد آبکشی کنید.

مرحله چهارم: پاستا ایتالیایی با تن ماهی

در انتها پاستا را داخل بشقاب سرو ریخته و مخلوط تن ماهی را لا به لای مواد بریزید و در انتها روی پاستا کمی پنیر پارمزان و کمی فلفل سیاه و پولبیبر ریخته و پاستا را گرم سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت پاستا با تن ماهی

  1.  شما به دلخواه می توانید به مواد میانی قارچ نیز اضافه کنید و یا فقط به صورت ساده با تن ماهی این پاستا را تهیه کنید.
  2. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید حذف کنید.
  3. پاستا با تن ماهی را با زیتون سرو کنید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه