طرز تهیه پاستا گیاهی بدون گوشت با سبزیجات ساده و خوشمزه

دستور پخت پاستا گیاهی

طرز تهیه پاستا گیاهی

 

پاستا گیاهی یکی از انواع پاستا ها می باشد که فاقد گوشت است و به همراه سبزیجات پخته و سرو می شود طعم و مزه بسیار خوبی دارد و برای گیاه خواران یا کسانی که گوشت دوست ندارند بسیار مناسب است و می توانید برای وعده شام یا نهار این پاستای خوشمزه را تهیه کنید. پاستا یکی از غذاهای پر طرفدار در سراسر دنیا می باشد که در طعم ها و مزه های مختلفی تهیه می شود اما پاستا گیاهی کم کالری تر و رژیمی تر می باشد شما می توانید بنا به نوع رژیم خود از سس مورد نظر برای سرو کردن پاستا استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستا گیاهی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستا گیاهی

  • پاستا ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • فلفل دلمه ۳ عدد
  • قارچ ۱۵ عدد
  • کلم بروکلی ۱/۲ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • سرکه بالزامیک ۵ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر تخم گشنیز به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا گیاهی با سبزیجات ساده

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه روغن تفت دهید تا سبک شود سپس پوره سیر را اضافه کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا عطر سیر بلند شود نیاز نیست خیلی تفت دهید تا عطر سیر گرفته نشود.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

هویج را پوست بگیرید و رنده درشت بزنید و به همراه پیاز و سیر تفت دهید تا کمی نرم شود سپس ادویه جات را اضافه کنید و کمی تفت دهید و در ادامه قارچ ها را شسته و خشک کنید و اسلایس کنید و بعد به همراه مواد دیگر تفت داده تا آب قارچ کشیده شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

حالا کلم بروکلی را خرد کنید و خوب بشورید و بهتر است برای ۵ دقیقه در آب در حال جوش بریزید و آبکش کنید سپس به مواد فوق اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا با دیگر مواد پخته و بخارپز شود سپس در انتها فلفل دلمه ای را خرد کنید و اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه پاستا گیاهی

وقتی مواد در حال تفت خوردن هستند داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته تا به جوش بیاد سپس پاستا را داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا نرم شود سپس آبکش کنید و بعد سرکه بالزامیک را اضافه کنید و پاستا آبکشی شده را با سبزیجات خوب هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه روی شعله ملایم مواد را تفت دهید نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه پاستا گیاهی بدون گوشت

  1. اگر عطر و طعم سیر را دوست ندارید می توانید پودر سیر اضافه کنید.
  2. می توانید از پنیر پارمزان یا ریحان استفاده کنید.
  3. شما می توانید از پاستا فرمی دلخواه استفاده کنید.
  4. اگر سرکه بالزامیک ندارید می توانید از سرکه سیب استفاده کنید.
  5. بهتر است از فلفل دلمه ای چند رنگ استفاده کنید تا ظاهر خوبی داشته باشد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه