طرز تهیه پاستا بروکلی ساده و خوشمزه بدون گوشت و با سبزیجات

طرز تهیه پاستا بروکلی

 

یکی از پاستا های بسیار خوشمزه و گیاهی می باشد که در تهیه آن از گوشت یا مرغ استفاده نشده و کاملا گیاهی است و برای افراد گیاه خوار و یا افرادی که گوشت نمی خورند بسیار مناسب است. شما می توانید پاستا بروکلی را برای شام و یا میان وعده خوشمزه تهیه کنید و با خود به سر کار و یا برای کودکان خود در مدرسه آماده کنید. کلم بروکلی یکی از سبزیجات کلمی می باشد و به عنوان سوپر سبزیجات از آن یاد می شود اما خوردن کلم بروکلی برای هضم غذا بسیار مناسب است، به سلامت شکم کمک می کند و انواع و اقسام ویتامین ها را با خود به همراه دارد اما پاستا با کلم بروکلی به همراه سبزیجاتی همچون لوبیا سبز طعم و مزه بسیار خوبی دارد اگر گیاه خوار و یا وگان هستید این پست را دنبال کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه طرز تهیه پاستا بروکلی بدون گوشت با سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پاستا۲ پیمانه
بروکلی۳ پیمانه
لوبیا سبز۱ پیمانه
گوجه فرنگی۱ پیمانه
پیازچه۱/۴ پیمانه
ریحان۱/۴ پیمانه
گردو۱/۴ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

مواد لازم برای سس سالاد

ماست۳ ق غذا خوری
مایونز۱ ق غذا خوری
خردل۱ ق غذا خوری
روغن زیتون۳ ق غذا خوری
آبلیمو تازه۲ ق غذا خوری
سرکه سفید یا سرکه سیب۱ ق غذا خوری
سیر۱ حبه
عسل۱ ق چای خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه پاستا بروکلی بدون گوشت با سبزیجات

مرحله اول: آماده سازی کلم بروکلی و لوبیا سبز

ابتدا در قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد سپس کلم بروکلی را خرد کنید و چندین بار بشورید سپس لوبیا سبز را خرد کنید شما می توانید لوبیا و کلم را در اندازه های مختلف برش بزنید سپس در آب در حال جوش انداخته و کمی صبر کنید تا نرم شود سپس داخل آبکش ریخته و روی آن آب سرد بگیرید تا رنگ سبزیجات از بین نرود.

مرحله دوم: آماده سازی پاستا

در ادامه باید پاستا را آماده کنید برای این کار داخل قابلمه مقداری آب ریخته تا به جوش بیاد سپس پاستا فرمی مورد نظر را داخل آب ریخته و کمی نمک و روغن اضافه کنید سپس بگذارید تا پاستا نرم شود سپس آبکش کنید.

مرحله سوم: آماده سازی سبزیجات

در همین حین که پاستا در حال آماده شدن است گردو را نیم کوب کنید و گوجه فرنگی و ریحان و پیازچه را نیز خرد کنید سپس پاستا آبکشی شده را داخل یک ظرف بریزید و سبزیجات را به همراه کلم بروکلی و لوبیا سبز اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه پاستا با کلم بروکلی

حالا داخل یک کاسه کوچک ماست و سس را به همراه آبلیمو و سرکه ادویه ها و نمک و روغن زیتون و عسل و سیر بریزید خوب هم بزنید سپس روی پاستا بریزید و هم بزنید تا سس به خورد پاستا برود به همین راحتی نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت پاستا بروکلی با سبزیجات

  1. شما می توانید سس را مطابق با ذائقه خود تنظیم کنید.
  2. افزودن لوبیا سبز اختیاری می باشد و می توانید از سبزیجات دیگر نیز استفاده کنید.
  3. در حین پخت سبزیجات درب قابلمه را نیمه باز بگذارید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه