طرز تهیه لازانیا بدون گوشت و مرغ با سبزیجات و سس بشامل سریع و راحت

طرز تهیه لازانیا بدون گوشت

 

لازانیا یکی از غذا بسیار خوشمزه و گیاهی می باشد که شما می توانید این بار با سبزیجات مختلف این به خصوص کلم بروکلی و قارچ تهیه می شود و خیلی ساده است و شما اگر منع مصرف گوشت و مرغ دارید یا گیاه خوار هستید می توانید این لازانیا را به راحتی در خانه تهیه کنید. می توانید این لازانیا را در فر یا توستر به راحتی تهیه کنید. استفاده از سس بشامل باعث می شود ورقه های لازانیا نرم شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه لازانیا بدون گوشت و مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه لازانیا بدون فر

 

مواد لازم

قارچ۵ الی ۶ عدد
کلم بروکلی۱۰۰ گرم
کنسرو ذرت۱ عدد
فلفل دلمه۱/۲ عدد
ورق لازانیا۱ بسته
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

کره۵۰ گرم
آرد۱ ق غذا خوری
شیر۱ لیوان
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه لازانیا بدون سس بشامل و فر

 

طرز تهیه لازانیا بدون گوشت چرخ کرده و مرغ

طرز تهیه لازانیا بدون گوشت چرخ کرده و مرغ

مرحله اول: تفت دادن مواد

ابتدا باید قارچ ها را بشورید و قسمت های سیاه رنگ را بگیرید و اسلایس کنید. تابه را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود و بعد قارچ ها را اضافه کنید و تفت دهید و بهتر است برای این که سیاه نشود ۱ ق چای خوری آب لیمو اضافه کنید و تفت دهید و زمانی که آب قارج کشیده شود و بعد فلفل دلمه و کلم بروکلی شسته شده و خرد شده را اضافه کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی ذرت را اضافه کنید و ادویه ها را اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه تقت دهید و بعد درب تابه را قرار دهید تا سبزیجات نرم شود. وقتی سبزیجات در حال پخت است باید سس بشامل را تهیه کنید.

مرحله سوم: تهیه سس بشامل

کره را داخل یک شیر جوش بریزید وقتی که ذوب شد آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و بعد شیر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا سس غلیظ شود و در انتها کمی فلفل سیاه و نمک بزنید و سس را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه لازانیا بدون گوشت

ورق های لازانیا را داخل یک ظرف قرار دهید و روی ورقه های لازانیا آب جوش بریزید تا برای ۵ دقیقه نرم شود. کف ظرفی را کمی سس بشامل بریزید  و یک لایه ورق لازانیا قرار دهید و کمی سس بشامل بریزید و بعد از مواد سبزیجات و پنیر پیتزا اضافه کنید و بعد لایه های بعدی را روی هم قرار دهید و در انتها ورقه لازانیا قرار دهید و روی آن را با سس بشامل و پنیر پیتزا کاور کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه لازانیا مرغ و قارچ

 

فوت و فن های دستور پخت لازانیا بدون گوشت و مرغ

  1. می توانید از سبزیجات مختلف مانند نخود فرنگی یا کدو استفاده کنید.
  2. اگر از لازانیا پیش پخت استفاده نمی کنید آن را بجوشانید و آبکش کنید.
  3. برای پخت در توستر یا سولاردم دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه لازانیا رولی

 

از
2
دیدگاه