طرز تهیه کتلت بدون گوشت و پیاز و تخم مرغ کم خرج و ساده و خوشمزه در روغن کم

دستور پخت کتلت بدون گوشت و پیاز

طرز تهیه کتلت بدون گوشت

 

کتلت بدون گوشت و پیاز یکی از کتلت های بسیار خوشمزه می باشد که نیاز به تخم مرغ نیز ندارد و با سیب زمینی پخته شده تهیه می شود. بافت این کتلت بسیار ترد و پوک می باشد که اگر یک بار آن را تهیه کنید عاشق طعم و مزه آن خواهید شد. کتلت بدون گوشت و پیاز را می توانید سرخ کنید و داخل نان تازه یا باگت قرار دهید و یک ساندویچ خوشمزه برای شام یا نهار تهیه کنید و یا یک گزینه خوب برای میان وعده و خوراکی بچه ها در مدرسه می باشد. برای تهیه این کتلت بدون گوشت و پیاز شما به دو فلم مواد نیاز دارید که از این نظر نیز بسیار اقتصادی و به صرفه است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت بدون گوشت و پیاز و تخم مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کتلت بدون گوشت و پیاز

  • سیب زمینی ۲ عدد
  • نشاسته ذرت ۴ قغذا خوری
  • روغن مایع ۳ ق غذا خوری
  • سبزی خشک معطر ۴ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت بدون گوشت و پیاز و تخم مرغ به صرفه و اقتصادی

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا باید سیب زمینی ها را بشورید و داخل قابلمه به همراه کمی نمک و آب بگذارید تا پخته شود و یا می توانید برای ۱۰ دقیقه با دمای ۹۰۰ وات در سولاردم قرار دهید تا زودتر آیپز شود. سپس صبر کنید تا کاملا خنک شود و پوست روی سیب زمیین را بگیرید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد کتلت

در ادامه باید سیب زمینی را بعد از خنک شدن کاملا رنده یا پوره کنید و داخل کاسه بریزید و به آن نشاسته ذرت و سبزی خشک و ادویه ها را اضافه کنید. دستکش انداخته و مواد را خوب ورز دهید تا یکدست و مسنجم شود. افزودن سبزی خشک معطر دلخواه است ولی عطر بی نظیری به کتلت می دهد.

مرحله سوم: سرخ کردن

در ادامه باید داخل تابه مورد نظر کمی روغن ریخته و صبر کنید تا کاملا داغ شود. از مواد کتلت بردارید و در دست به آن به شکل گرد یا بیضی شکل دهید و داخل تابه قرار دهید و صبر کنید تا یک طرف آن سرخ شود و بعد برگردانید و طرف دیگر را نیز سرخ کنید تا طلایی شود و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه نان تازه یا گوجه و خیارشور سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کتلت بدون گوشت و پیاز و تخم مرغ با سیب زمینی پخته

  1. می توانید این کتلت را داخل سرخکن کم روغن یا سولاردم نیز تهیه کنید تا روغن کمتری جذب شود.
  2. بهتر است از نشاسته ذرت استفاده کنید زیرا باعث پوک و ترد شدن کتلت بدون گوشت و پیاز می شود.
  3. نکته مهم تهیه این کتلت بدون گوشت و پیاز این است که سیب زمینی باید کاملا سرد شده باشد و بعد رنده یا پوره کنید و داغ رنده کردن باعث خمیر شدن کتلت می شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کتلت بدون گوشت و پیاز و تخم مرغ کم خرج و ساده و خوشمزه در روغن کم
3.9 (77.65%) 17 votes

  • رضوان ۱ سال پیش

    سلام برای هر کتلت یا غذا که سیب زمینی داره باید حتما داخلش هویج زده بشه چون هویج ضد یبوست و سنگینی ناشی از سیب زمینی را از بین می بره سیب زمینی به تنهایی غذای خوبی نیست در کنار هویج و سبزیجات می تونه یک غذای کامل باشه بخصوص با پودر سویا و گاهی هم پودر لوبیا همه چی داره همه ویتامینی داره من گیاهخوارم پروتئین گیاهی ویتامین آ ویتامین بی و اگه داخش کمی پودر بادام زمینی و آرد نخودچی هم ریخته بشه دیگه حرف نداره چه از نظر مزه چه از نظر کامل بودند غذا و مغذی بودن و البته غذای سرخ نشده بهتره که اونم به هر حال آدم باید مزه ها هم رعایت کنه زندگی با حذف کامل مزه ها واقعا بی معنی میشه !!! در کنار غذای ساده و با کیفیت گزینه خوبی!!

    پاسخ