طرز تهیه کتلت رژیمی خوشمزه و بدون روغن با سویا و سبزیجات

طرز تهیه کتلت رژیمی

 

یکی از انواع کتلت ها می باشد که روغن کمتری برای سرخ کردن آن مصرف می شود و مواد استفاده شده در آن کالری بسیار کمی دارد و مخصوص کسانی است که در رژیم غذایی خاصی هستند. کتلت ها انواع و اقسام مختلفی دارند و برای ما ایرانی ها جایگاه بسیار خاصی دارند و می توان گفت همه ما کتلت ها را دوست داریم شما می توانید کتلت رژیمی را برای شام یا نهار به همراه نان یا کمی برنج میل کنید اما برای پخت کتلت رژیمی بهتر است از فر یا سولاردم یا توستر یا سرخ کن های بدون روغن استفاده کنید که روغن کمتری مصرف شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت رژیمی بدون روغن با سویا و سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سویا۱ پیمانه
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
سیر۲ حبه
سیب زمینی۲ عدد
فلفل دلمه کوچک۱ عدد
جعغری و گشنیز و پیازچه خرد شده۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زنجبیل، زردچوبه، ادویه کاریبه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت رژیمی با سویا و سبزیجات

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سیب زمینی ها را بشورید و با مقداری آب نیم پز کنید نباید سیب زمینی خیلی له شود نیم پز که شد داخل آبکش بریزید و پوست آن را بگیرید و صبر کنید تا خنک شود پیاز را نیز پوست بگیرید و رنده ریز بزنید سویا را به همراه کمی آب ولرم خیس کنید سپس آبکش کنید و خوب فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود سپس با غذاساز له کنید تا خمیری شکل شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل یک کاسه گوشت چرخ کرده و سیب زمینی که خنک شده و رنده شده را با پیاز و سیر و فلفل دلمه نگینی شده بریزید و در ادامه به آن سبزی ها را اضافه کنید و بعد ادویه ها را بریزید و در انتها تخم مرغ را اضافه کنید و حالا مواد را خوب ورز دهید تا یکدست و منسجم شود سپس برای نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: پخت کتلت رژیمی

برای پخت کتلت رژیمی کف یک تابه پیرکس را کمی با اسپری یا روغن چرب کنید و مایه کتلت را داخل ظرف بریزید و صاف کنید سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۱ ساعت با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کتلت رژیمی پخته شود در انتها چند عدد گوجه حلقه کنید و روی کتلت ها قرار دهید سپس گریل را روشن کنید تا روی کتلت ها نیز طلایی شود شما می توانید در سولاردم نیز این کتلت را درست کنید برای این کار کتلت را داخل تابه مخصوص آن بریزید و روی سه پایه کوتاه و روی دمای ۱۶۰ درجه قرار دهید تا کتلت ها پخته شود بهتر است در حین پخت کتلت رژیمی را چک کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کتلت رژیمی بدون روغن

  1. شما  می توانید در انتها کمی کنجد روی کتلت رژیمی بریزید.
  2. اگر وسایل برقی گفته شده یا فر را ندارید داخل تابه نچسب این کتلت رژیمی را تهیه کنید.
  3. زمان پخت در فر متفاوت است و اگر فر شما کانوکشن دارد نیازی به گریل کردن در انتها نمی باشد.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه