طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا کم خرج و آسان مرحله به مرحله

دستور پخت همبرگر خانگی با گوشت و سویا

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا

 

همبرگر خانگی با گوشت و سویا یکی از روش های تهیه همبرگر در خانه می باشد که می توانید از گوشت و سویا همزمان از هم استفاده کنید تا هم خوشمزه تر شود و هم مقرون به صرفه تر باشد. همبرگر را می توانید یکی از فست های بسیار محبوب در کل دنیا دانست که به روش های مختلفی تهیه می شود و بین همه کسانی که فست فود دوست دارند جایگاه بسیار ویژه ای دارد. همبرگر خانگی با گوشت و سویا بسیار آسان است و با چند قلم مواد تهیه می شود و مهم ترین ارکان اصلی این همبرگر استفاده از ادویه ها می باشد تا باعث خوش طعم شدن آن شود. تاریخچه تهیه همبرگر منشا دقیقی ندارد ولی گفته می شود در قرن ۱۳ توسط مغولان به روسیه آورده شده است و تا قرن ۱۷ به یکی از غذا های بسیار محبوب در آلمان می شود. طی سالیان مختلف همبرگر توسط آشپزها مورد تغییر و تحویل قرار گرفت تا سرانجام به شکلی امروزی در آمده است. برای سرو همبرگر اصولا از نان های گرد به همراه پنیر ورقه ی و خیارشور و گوجه استفاده می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا

  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • سویا ۲۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد سوخاری ۲ ق غذا خوری
  • سس خردل ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر زنجبیل، جوز هندی به مقدر لازم

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا بدون وا رفتن

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا سویا را با کمی آب گرم خیس کنید و کنار قرار دهید تا سویا ها نرم شوند. گوشت را اگر خودتان در منزل چرخ می کنید در چرخ گوشت ریخته و چرخ ریز کنید. بهتر است چربی گوشت برای تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا کم باشد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه گوشت و سویا را آبکشی کنید و خوب فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را نیز بگیرید. حالا باید همه مواد گفته شده را به همراه سویا و گوشت داخل میکسر بریزید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود، می توانید مواد را داخل کاسه ریخته و خوب ورز دهید.

مرحله سوم: فرم دادن به همبرگر

مواد تهیه شده را بین دو کیسه فریزر پهن کنید و به آن حالت دهید و یا می توانید مواد را داخل قالب های همبرگر زن که قیمت بسیار ارزانی دارند تهیه کنید و قالب بزنید. سپس همبرگر تهیه شده را داخل فریزر قرار دهید تا خودشان را بگیرند، هرچقدر بیشتر در یخچال باشند کیفیت بهتری می گیرند.

مرحله چهارم: سرخ کردن همبرگر خانگی با گوشت و سویا

در ادامه داخل یک تابه گریل کمی روغن ریخته و به آرامی همبرگر با گوشت و سویا را از یخچال خارج کنید و داخل تابه سرخ کنید و به دلخواه در انتها روی آن پنیر قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا

  1. می توانید از سس های مختلف برای سرو این غذا مانند سس قارچ استفاده کنید.
  2. پیاز باید کاملا بدون آب باشد و فقط تفاله آن باقی بماند.
  3. می توانید بجای پودر سوخاری از پودر نان تست نبز استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا کم خرج و آسان مرحله به مرحله
3 (60.87%) 23 votes

  • صدیقه ۱۱ ماه پیش

    با این مقدار چند تا همبرگر میشه درست کرد

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱۱ ماه پیش

      حدود 4 الی 5

      پاسخ