طرز تهیه شیرینی چنگالی کم خرج، خوشمزه ساده با فر و بدون فر

دستور پخت شیرینی چنگالی

طرز تهیه شیرینی چنگالی

 

شیرینی چنگالی یکی از شیرینی نوروزی می باشد که بسیار ساده و کم خرج است و می توانید با چند قلم مواد به راحتی در خانه تهیه کنید. شیرینی چنگالی به دلیل استفاده از چنگال برای حالت دادن به خمیر به این اسم مشهور شده است و فوق العاده خوشمزه می باشد. شما می توانید این شیرینی را همانند دیگر شیرینی با فر و بدون فر در تابه دو طرفه به راحتی تهیه کنید. اما این شیرینی را می توانید با کره یا مارگارین تهیه کنید ولی برای اینکه راحت تر باشید ما از روغن مایع برای تهیه این شیرینی استفاده کردیم که قابل دسترس است. در انتها شیرینی ها را تا نیمه داخل شکلات بزنید و بعد با پودر نارگیل یا پسته کاور کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی چنگالی را با فر و بدون فر با روغن مایع را به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی چنگالی نوروزی

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد سفید ۱.۵ الی ۲ پیمانه
  • شکر ۱/۳ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • شکلات تخته ای به مقدار لازم
  • پودر پسته یا نارگیل به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی چنگالی خوشمزه و ساده با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را با پیمانه شیرینی پزی اندازه کنید و یا می توانید از یک لیوان فرانسوی استفاده کنید. این خمیر نیازی به استراحت ندارد. آرد را سه بار الک کنید تا سبک شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. برای پخت بدون فر یک تابه دو طرفه روی شعله پخش کن بگذارید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل با همزن دستی بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود. می توانید از همزن برقی نیز استفاده کنید. در ادامه شکر را نیز اضافه کنید و مجدد با همزن بزنید تا تخم مرغ ها کرمی رنگ شوند. سپس روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه خمیر

در ادامه باید مخلوط آرد و بیکینگ پودر را کم کم اضافه کنید تا یک خمیر یکدست و نرمی بدست بیاید به طوری که خمیر را گلوله کنید اصلا نباید ترک داشته باشد. خمیر باید کاملا نرم باشد. در ادامه از مواد به اندازه گردو بردارید و یک چنگال را داخل آرد بزنید و روی آن فرم بزنید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی چنگالی با فر و بدون فر

در ادامه شیرینی ها تهیه شده را داخل تابه دو طرفه که کاغذ روغنی قرار دهید و درب تابه را بسته و روی شعله پخش کن بگذارید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا شیرینی پخته شود. برای پخت با فر در دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۱۲ دقیقه بگذارید تا زیر شیرینی کمی تغییر رنگ دهد. در ادامه شکلات را بن ماری کنید و شیرینی را تا نیمه داخل شکلات بزنید و با پودر نارگیل کاور کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی چنگالی  با روغن مایع

  1. خمیر را زیاد نباید ورز دهید وگرنه به روغن می افتد.
  2. از خمیر باید گلوله های کوچیکی بردارید و کمی با کف دست فشار دهید و بعد چنگال بزنید.
  3. می توانید از کره یا روغن کاملا جامد استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
33
دیدگاه

  • رضوان ۱ سال پیش

    سلام لطفا شیرینی کم روغن و کن‌چربی آموزش بدید من ۱۱۲ کیلو هستم‌خیر سرم وزن کم کردم ۱۷۰ بودم رسیدم ۹۵ باز شدم ۱۱۲ دو روز پیش خیابان ۲۶۰ گرم شیرینی خریدم خیلی عالی بود اما یک کلیو چاق شدم از این شیرینی ها که دوتا قاشق شکر می خواد بعد روش پودر قند می پاشند عالی عالی عالی هستند شیرینی خوبه آدم شاید زیاد بخوره یک هو میشی ۱۸۰ کیلو لطفا شیرینی کم شیرین یا شکلات کم شیرین تافی

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام باشه حتما تو اموزش یرینی کم روغن و کم چرب خواهیم داشت

      پاسخ