طرز تهیه کوکو جعفری و پیازچه فوق العاده خوش عطر و خوشمزه و آسان

دستور پخت کوکو جعفری

طرز تهیه کوکو جعفری

 

کوکو جعفری یکی از انواع کوکو ها می باشد که با جعفری و سیب زمینی تهیه می شود. این کوکو فوق العاده ساده است و با چند قلم مواد می توانید یک کوکو فوق العاده داشته باشید. جعفری یکی از سبزیجات بسیار پر کاربرد در صنعت آشپزی می باشد که بسیار عطر و طعم خوبی دارد و شما می توانید به سادگی این کوکو را تهیه و با نان تازه سرو کنید. شما می توانید جعفری را در همه فصل به صورت تازه یا خشک شده برای تهیه انواع غذا ها استفاده کنید. جعفری رنگ سبزی درد و از دسته گیاهان گل دار است. از خواص خوب جعفری می توان به درمان اسهال و و منظم شدن قاعدگی اشاره کرد. جعفری به جذب آهن کمک می کند و تا حدودی برای درمان کم خونی بسیار مفید ست. اگر دوست دارید یک کوکو ساده با طعم متفاوت تهیه کنید کوکو جعفری را در ذهن داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو جعفری با سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو جعفری

  • جعفری خرد شده ۲ لیوان
  • پیازچه ۲ ساقه
  • تره و نعنا خرد شده ۱ ق غذا خوری
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • سیب زمینی متوسط ۱ عدد
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو جعفری و پیازچه بسیار ساده و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا برگ جعفری را پاک کنید برای داشتن ۲ لیوان جعفری ساطوری شده به ۱ الی ۲ دسته جعفری نیازمند هستید. جعفری را بعد از پاک کردن خوب بشورید و ساطوری ریز کنید. پیازچه و نعنا و تره را نیز بشورید و پاک کنید ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سیب زمینی

سیب زمینی را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و داخل یک صافی ریخته و خوب فشار دهید تا آب آن خارج شود. سیر ها را نیز پوست بگیرید و رنده یا پوره کنید. پیاز را که بهتر است از یک پیاز بزرگ استفاده کنید را رنده ریز بزنید و آب پیاز را نیز بگیرید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل کاسه جعفری و سبزی ها و سیب زمینی و پیاز و سیر خرد شده را به همراه ادویه ها بریزید و خوب مخلوط کنید. تخم مرغ ها را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا منسجم شود. اگر احساس کردید مواد خیلی شل بود می توانید کمی آرد اضافه کنید و اگر خیلی سفت بود ۱ تخم مرغ زده شده را کم کم اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت کوکو جعفری

داخل یک تابه کمی روغن ریخته و مواد کوکو را اضافه کنید و خوب سطح آن را صاف کنید و درب تابه را قرار دهید و اجازه دهید برای ۵ الی ۱۰ دقیقه خوب خودش را بگیرد. سپس درب تابه را برداشته و با کمک کفگیر کوکو را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو جعفری و پیازچه و سیب زمینی

  1. به دلخواه می توانید به مواد کوکو کمی گردو و زرشک خرد شده اضافه کنید.
  2. افزودن کمی نعنا و تره برای خوشمزه تر شدن این کوکو می باشد.
  3. می توانید بجای سیر از پودر آن نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه