خواص بادام هندی برای سلامتی و تقویت بدن و مضرات بادام هندی

خواص بادام هندی

بادام هندی , خواص بادام هندی , مضرات بادام هندی , o,hw fhnhl iknd

بادام هندی

آشنایی با بادام هندی

بادام هندی یا کاشو درختی گرمسیری و همیشه سبز می باشد که تا ۱۴ متر رشد می کند و یکی از تنقلات خوشمزه و پرطرفدار در جهان محسوب می شود که از خانواده پسته ها محسوب می شود ، این آجیل خوشمزه بومی شرق برزیل است.

بادام هندی حاوی کالری زیادی است و دارای طبع گرم و خشک است. برای سلامت قلب ، داشتن عضلات قوی ، درمان کم خونی و بهداشت دهان و دندان بسیار مفید است. بادام هندی از دیابت و کم خونی و سنگ کیسه صفر جلوگیری می کند.

بادام هندی میوه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص این میوه ارزشمند را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص بادام هندی در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

خواص بادام هندی

خاصیت ها برای مردان

پزشکان کشور ایتالیا اعتقاد دارند مصرف روزانه آجیل من جمله آجیل هندی برای باروری مردان مفید است. بادام هندی تاثیر زیادی بر کیفیت اسپرم گذاشته و باروری را زیاد می کند.

جلوگیری از چین و چروک پوست صورت

بادام هندی دارای مس و آهن می باشد که از چروک پوست جلوگیری می کند. بادام هندی باعث جوان سازی پوست شده و از سرطان جلوگیری می کند.

چربی سوز طبیعی

بادام هندی به عنوان یک آجیل با کالری بالا در نظر گرفته می شود اما چربی های آن بسیار مفید است و جزو کلسترول بد نیست ، خوردن این بادام دو روز در هفته باعث افزایش انرژی می شود. بادام هندی به سم زدایی سیستم گوارش و افزایش چربی سوزی و سوخت و ساز بدن کمک می کند.

مفید برای کبد چرب

مطالعات نشان می دهد که بادام هندی به سم زدایی بدن انسان کمک می کند و برای درمان کبد چرب موثر است. بادام هندی خطر ابتلا به سنگ های صفراوری را کاهش می دهد.

مفید برای دیابتی ها

بادام هندی مقادیر کمی قند و کلسترول دارد و یکی از بهترین آجیل ها برای افراد دیابتی می باشد. بادام هندی باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم می شود. عصاره هیدرو اتانولی موجود در این آجیل برای جلوگیری از افزایش قند خون و کاهش مقاومت به انسولین موثر است.

درمان و پیشگیری از یبوست

بادام هندی حاوی مقادیر بالای فیبر است که می تواند برای پیشگیری و درمان یبوست مفید باشد.

خواص ضد سرطانی

تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در بادام هندی که شامل فلاونول ها و پرو آنتوسیانیدین می باشند برای درمان سرطان موثر است.

رفع خستگی و کم خونی

بادام هندی سرشار از مس می باشد که در متابولیسم آهن کمک کرده و باعث تشکیل گلبول های قرمز خون می شود. این بادام هندی به رفع خستگی و درمان کم خونی کمک می کند.

خواص بادام هندی برای بارداری

بادام هندی یک منبع غنی از انرژی می باشد که برای زنان باردار موثر است و به عنوان یکی از بهترین میان وعده ها در دوران بارداری محسوب می شود. بادام هندی مقادیر زیادی از ویتامین سی را دارا می باشد و برای کاهش ترک خوردگی شکم در دوران بارداری موثر است.

بادام هندی باعث تنظیم فشار خون شده و برای جلوگیری از فشار خون بالا در زنان باردار موثر است. بادام هندی مقادیر زیادی منیزیم دارد که برای پیشگیری از بیماری های قلبی در زنان باردار موثر است.

همچنین این آجیل سطح آهن بدن در دوران بارداری را کنترل کرده و مانع از کم خونی در زنان باردار می شود. آهن موجود در بادام هندی برای سلامت جنین مفید است.

خاصیت های روغن بادام هندی

روغن استخراج شده از دانه های بادام هندی برای درمان ترک پا استفاده می شود. روغن بادام هندی دارای اثرات ضد زخم بوده و برای نیش مار موثر است.

درمان جوش و آکنه

بادام هندی حاوی سلنیوم و روی می باشد که به درمان جوش صورت و آکنه کمک می کند. سلنیوم موجود در بادام هندی به کاهش التهاب پوست کمک کرده و جای جوش را درمان می کند.

خاصیت ها برای دستگاه گوارش

بادام هندی دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان می باشد که بدن انسان را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. محققان دریافته اند که مصرف بادام هندی هضم را بهبود بخشیده و سبب کاهش التهاب معده می شود.

افزایش رشد موهای سر

بادام هندی حاوی مس بوده و به عنوان یک روش طبیعی به تقویت مو و افزایش رشد مو کمک کرده و از ریزش مو سفیدی مو جلوگیری می کند.

تنظیم کلسترول و چربی خون

تحقیقات نشان می دهد که بادام هندی حاوی زیادی از فیبر رژیمی و چربی های غیر اشباع می باشد که پتاسیم و منیزیم موجود در این آجیل برای درمان چربی و کلسترول خون مفید است.

افزایش وزن و چاقی

بادام هندی دارای کالری بالایی می باشد و زیاده روی در مصرف این بادام باعث افزایش وزن شده ، بادام هندی برای چاقی صورت مفید است.

فواید برای کودکان

بادام هندی برای درمان کم خونی در کودکان استفاده می شود چون این بادام غنی از پروتئین می باشد.

خاصیت های میوه بادام هندی

میوه بادام هندی دارای خواص ضدباکتری بوده و برای درمان زخم معده و ورم معده مفید است.

درمان فشار خون بالا

بادام هندی یک دیورتیک بوده و دارای پتاسیم و منیزیم است که برای درمان فشار خون موثر است.

خواص برای قلب و عروق

بادام هندی منبع غنی از چربی های مفید می باشد که برای قلب مفید است و از گرفتگی رگ ها و سکته قلبی جلوگیری می کند.

مضرات بادام هندی

ایجاد سنگ کلیه

بادام هندی خواص بسیار زیادی دارد ولی مصرف بیش از حد آن می تواند مشکلاتی برای بدن ایجاد کند. یکی از این مشکلات ایجاد سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا است ، بنابراین توصیه می شود کسانی که مشکل کلیوی و کیسه صفرا دارند با مشورت پزشک بادام هندی مصرف کنند.

همچنین ببینید

خواص سنجدخواص عناب

source : draxe - wikipedia