طرز تهیه کوکو نودل راحت و فوری با مرغ و سبزیجات با فر و بدون فر

طرز تهیه کوکو نودل

 

یکی از کوکو های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید با نودالیت که رشته هیا خشک شده می باشد تهیه کنید. این کوکو خوشمزه برای نهار یا شام گزینه بسیار مناسب و خیلی راحت است. کوکو نودل با سینه مرغ ترکیب شده و طعم و مزه بسیار خوبی گرفته است شما می توانید این کوکو را با نان تازه یا برنج و گوجه سرخ شده سرو کنید. اما نودالیت یا نودل یک غذای اصلیل آسیایی می باشد که در بیشتر به تنهایی یک غذای سالم و فوری است و می توانید در سوپ های مختلف و یا با سبزیجات و مرغ و گوشت سرو کنید. نودل اصالت چینی دارد و در این کشور بسیار محبوب است. نودل اولین بار در دهه ۶۰ میلادی در بازارها رواج پیدا کرد و کم کم به در کل دنیا محبوب شد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو نودل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نودل۲.۵ بسته
سینه مرغ۳۰۰ گرم
هویج۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
پیاز۱ عدد
ذرت به دلخواه۱/۲۱ پیمانه
تخم مرغ۵ عدد
سیر۳ حبه
آرد۱ ق غذا خوری
پنیر پیتزا یا پارمسان۱/۴ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، زنجبیلبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو نودل فوری و ساده

مرحله اول: مرینت کردن مرغ

ایتدا سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت مکعبی خیلی ریز خرد کنید. داخل یک کاسه ریخته و با کمی فلفل سیاه و زردچوبه و سس خردل مزه دار کنید و برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم بروند. قارچ ها را بشورید و به صورت مکعبی خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا سبک شود. در ادامه مرغ ها را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و بعد قارچ های خرد شده را به همراه کمی آبلیمو اضافه کنید تا قارچ ها در طول پخت سیاه نشوند.

مرحله سوم: افزودن سبزیجات

در ادامه سیر خرد شده را به همراه ادویه ها به مواد فوق اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شوند. در ادامه هویج نیم پز شده و فلفل دلمه خرد شده و ذرت را اضافه کنید و مواد را کمی تفت دهید. سپس آرد را افزوده و با مواد تفت داده تا بوی خامی آرد گرفته شود.

مرحله چهارم: تهیه مایه کوکو نودالبت

در ادامه مواد را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود. داخل قابلمه ای آب ریخته تا به جوش بیاید. نودل ها را کمی خرد کنید و به همراه ادویه ای آن داخل آب ریخته و بگذارید تا نرم شود و بعد آبکش کنید و اجازه دهید تا سرد شود. تخم مرغ ها را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه بزنید تا از لختگی خارج شود.

مرحله پنجم: تهیه کوکو نودل با مرغ

وقتی تخم مرغ ها خوب هم خوردند باید مواد مرغی و نودل ها و به دلخواه پنیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید. داخل یک تابه کمی روغن ریخته تا داغ شود و بعد مواد را داخل تابه پهن کنید و درب تابه را قرار دهید. وقتی اطراف کوکو طلایی شد، درب کوکو را بردارید و آن را کمک کفگیر برگردانید تا طرف دیگر پخته و طلایی شود.اگر دوست دارید این کوکو را به صورت رژیمی در فر تهیه کنید باید کمی کف ظرف مورد نظر را چرب کنید و در فر ۱۸۰ درجه گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و در انتها گریل را روشن کنید. کوکو نودل ما آماده شده است نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو نودل با مرغ با فر و بدون فر

  1. می توانید از سوسیس یا ژامبون نیز استفاده کنید.
  2. وقتی مواد را به تخم مرغ اضافه کردید احساس کردید تخم مرغ مواد کم است می توانید ۱ تخم مرغ را جدا بزنید و نصف آن را اضافه کنید.
  3. سبزیجات قابل تغییر هستند.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه