طرز تهیه کرم بستنی فوق العاده خوشمزه و شیک به صورت قالبی با ژله و خامه

دستور تهیه کرم بستنی

طرز تهیه کرم بستنی

 

کرم بستنی یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده است که از ترکیب ژله و ژلاتین با بستنی وانیلی تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید به راحتی این دسر را داخل قالب های مختلف تهیه کنید. این دسر به دلیل داشتن خامه خیلی راحت از قالب جدا می شود و شما می توانید به راحتی برای مهمانی ها و دورهمی با ژله دلخواه خود تهیه کنید. ژله انبه یا انار یا پرتقال … و حتی می توانید برای رنگ بیشتر از کمی رنگ خوراکی طبیعی یا آماده استفاده کنید و این دسر خوش طعم را برای مهمانی ها تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کرم بستنی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کرم بستنی خوشمزه و ساده

  • شیر ۳ پیمانه
  • ژلاتین ۳  ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۳ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۵ ق غذا خوری
  • بستنی وانیلی ۲/۳ پیمانه
  • خامه صبحانه ۴ ق غذا خوری
  • پودر ژله در طعم دلخواه ۱ بسته
  • آب جوش برای ژله ۱ بسته

طرز تهیه کرم بستنی دسر خوشمزه و ساده با ژله و بستنی وانیلی

مرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابتدا باید ژلاتین را بن ماری کنید برای این کار کافی است ژلاتین را به همراه آب سرد مخلوط کنید و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد روی حرارت کتری قرار دهید و هم بزنید تا بن ماری شود و ذرات ژلاتین حل شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید ژله مورد نظر را با ۱ لیوان آب جوش خوب مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود و بعد بن ماری کنید تا ژله کاملا حل شود. حالا داخل قابلمه شیر سرد را با نشاسته و شکر را اضافه کنید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید تا شکر داخل مواد ذوب شود و کمی بوی خامی نشاسته گرفته شود.

مرحله سوم: افزودن بستنی

در ادامه باید بستنی وانیلی را اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید و بعد ژلاتین و ژله بن ماری شده را هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس از روی حرارت بردارید و خامه را داخل یک کاسه بریزید و چند قاشق از مواد دسر را به خامه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه کرم دسر بستنی

در ادامه باید خامه را به کل مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد در قالب مورد نظر بریزید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد دور تا دور دسر را با چاقو آزاد کنید و به وسط به کشید و روی دیس برگردانید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کرم بستنی قالبی خوشمزه و شیک برای پذیرایی

  1. می توانید از ژله بدون قند استفاده کنید و شکر را حذف کنید.
  2. با وجود خامه و ژلاتین این دسر خیلی راحت جدا می شود و حتما دیس را مرطوب کنید تا بتوانید به راحتی دسر را جابجا کنید.
  3. می توانید از رنگ خوراکی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه