طرز تهیه حلوا سیب درختی لطیف و خوش طعم با طعمی فوق العاده مرحله به مرحله

دستور پخت حلوا سیب

طرز تهیه حلوا سیب

 

حلوا سیب یکی از حلوا های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید به راحتی در خانه با سیب درختی یا سیب گلاب تهیه کنید. این حلوا بافت بسیار نرم و لطیفی دارد و می توانید به دلخواه با ماسوره به آن شکل دهید و در دیس بریزید و با کمک مهر یا قاشق روی آن طرح بزنید. حلوا ها یکی از شیرینی سنتی بسیار قدیمی ما ایرانی ها می باشد که در گذشته به عنوان شیرینی از آن استفاده می شده است که امروزه بیشتر در مراسمات ختم و مجالس مذهبی تهیه می شود. این حلوا رسپی بسیار ساده و آسانی دارد. حلوا سیب و گلاب بسیار مقوی و معده می باشد و یک گزینه مناسب برای افطار می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا سیب درختی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا سیب درختی

  • آرد سفید ۱ پیمانه یا ۱۵۰ گرم
  • شکر ۱ پیمانه یا ۲۱۰ گرم
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • سیب ۳ عدد متوسط
  • کره ۵۰ گرم
  • روغن مایع ۱/۳ پیمانه
  • گلاب ۱/۴ پیمانه
  • زعفران به مقدار لازم

طرز تهیه حلوا سیب لطیف و عالی

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا سیب ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید. آرد را الک کنید و داخل یک تابه بریزید. آرد را روی حرارت ملایم مداوم تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. میزان تیرگی حلوای شما بسته به تفت دادن آرد دارد و هر چقدر بیشتر تفت دهید حلوا تیره تری خواهید داشت. آرد تفت خورده را الک کنید.

مرحله دوم: مخلوط سیب و شکر

سیب رنده شده را به اندازه حدود ۱ لیوان رنده ریز بزنید و داخل یک قابلمه بریزید و شکر و آب را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید. وقتی شکر ذوب شد زعفران دم کرده غلیظ را اضافه کنید و بعد از ۲ الی ۳ دقیقه بعد گلاب را اضافه کنید و زمانی که ۱ الی ۲ جوش زد از روی حرارت بردارید. نباید شربت را بیش از اندازه روی حررات قرار دهید وگرنه حلوا خشک خواهد شد.

مرحله سوم: افزودن روغن و کره

آرد تفت خورده را با کره و روغن مایع داخل تابه قرار دهید و روی حرارت کم تفت دهید تا روغن به خورد حلوا برود. سپس در ادامه شربت تهیه شده را به تدریج به مواد اضافه کنید و مداوم هم بزنید تا حلوا خودش را بگیرد و آب اضافی آن کشیده شود و به اصطلاح گهواره شود. حلوای داغ را داخل دیس بکشید و با کاتر دلخواه روی آن شکل بزنید و با خلال پسته و بادام آن را تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلوا سیب

  1. می توانید حلوا را داخل قالب سیلیکونی بریزید و به صورت قالبی تهیه کنید.
  2. میزان روغن و کره چشمی می باشد و کم کم روغن ها را اضافه کنید.
  3. برای خوشمزه تر شدن حلوا کمی هل نیز می توانید اضافه کنید.
  4. می توانید از هر سیبی که دوست دارید استفاده کنید.
  5. می توانید از آرد سفید شیرینی پزی یا آرد نانوانی استفاده کنید.
  6. زعفران را بسابید و یا کمی یخ دم بگذارید و بعد به شربت اضافه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه حلوا سیب درختی لطیف و خوش طعم با طعمی فوق العاده مرحله به مرحله
3.5 (70%) 2 votes