طرز تهیه پوره سیب زمینی رژیمی بدون شیر فوق العاده ساده با شوید

دستور پخت پوره سیب زمینی رژیمی

طرز تهیه پوره سیب زمینی رژیمی

 

پوره سیب زمینی رژیمی یکی از خوشمزه ترین و پر کاربرد ترین ها در آشپزی می باشد که در نگاه اول شاید خیلی ساده به نظر برسد ولی برای داشتن یک پوره سیب زمینی رستورانی با طعم عالی باید تمام نکات را رعایت کنید. پوره سیب زمینی رژیمی برای کسانی که در رژیم غذایی هستند و یا ورزشکاران گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید آن به راحتی با چند قلم مواد در خانه تهیه کنید. حتی می توان گفت پوره سیب زمینی رژیمی برای کودکان نیز مناسب است و شما می توانید آن را به شکل های کودکانه تزیین کنید و برای بچه ها سرو کنید و یا یک ساندویچ خوشمزه با این پوره سیب زمینی رژیمی تهیه کنید. شما حتی می توانید پوره سیب زمینی رژیمی را در کنار استیک مرغ یا گوشت به همراه قارچ و سبزیجات کبابی شده سرو کنید زیرا طعم فوق العاده ای به غذا می دهد و یا می توانید پوره سیب زمینی را برای صبحانه در کنار نیمرو آماده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پوره سیب زمینی رژیمی بدون شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پوره سیب زمینی رژیمی

  • سیب زمینی ۲ عدد
  • کره ۱ ق غذا حوری
  • خامه صبحانه ۱ ق غذا خوری
  • شوید یا جعفری ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه؛ پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه طرز تهیه پوره سیب زمینی رژیمی بدون شیر با خامه

مرحله اول: آبپز کردن سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را بشورید و داخل قابلمه به همراه کمی آب قرار دهید تا سیب زمینی ها آبپز شوند و بعد داخل آب سرد قرار دهید و پوست روی آن را جدا کنید و داخل کاسه قرار دهید تا کمی خنک شود. شما می توانید به دلخواه سیب زمینی ها را تنوری کنید و یا در فر قرار دهید تا پخته شود.

مرحله دوم: کوبیدن مواد

برای تهیه پوره سیب زمینی نیاز به گوشتکوب یا پوره کن سیب زمینی دارید. بعد از خنک شدن سیب زمینی باید آن را با گوشتکوب خوب بکویبد تا له و یکدست شود و در ادامه کره هم دمای محیط را به همراه خامه صبحانه اضافه کنید و مجدد مواد را خوب بکوبید تا بافت یکدست و کرمی شکل بدست بیاید.

مرحله سوم: تهیه پوره سیب زمینی رژیمی بدون شیر

در ادامه باید ادویه ها را به همراه سبزی دلخواه اضافه کنید و مجدد مواد را بکوبید تا در نهایت یک پوره سیب زمینی کرمی شکل که بافت بسیار نرمی دارد بدست بیاید. پوره سیب زمینی رژیمی ما حاضر شده است و می توانید آن را سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پوره سیب زمینی رژیمی

  1. می توانید بجای کره از روغن زیتون استفاده کنید.
  2. افزودن سبزی ها دلخواه است و می توانید حذف کنید.
  3. پوره سیب زمینی باید به صورن گرم سرو شود.
  4. حتما سیب زمینی را داغ داغ بکوبید تا یکدست شود.
  5. حتما زمانی که کره را اضافه می کنید باید سیب زمینی داغ باشد تا با گرمای آن ذوب شود.

همچنین ببینید

طرز تهیه پوره سیب زمینی رژیمی بدون شیر فوق العاده ساده با شوید
3 (60%) 2 votes