طرز تهیه املت سبزیجات ایرانی ساده و خوشمزه با پنیر پیتزا و کدو سبز

دستور پخت املت سبزیجات

طرز تهیه املت سبزیجات

 

املت سبزیجات یکی از انواع املت ها می باشد که می توانید به راحتی تهیه کنید. این املت خوشمزه یک ایده خوب برای تهیه یک صبحانه یا عصرانه می باشد و شما می توانید به راحتی با سبزیجات دلخواه این املت را تهیه کنید. املت سبزیجات یکی از انواع صبحانه ها می باشد که خوردن آن با نان تازه و چای برای شروع یک روز پر انرژی بسیار مناسب است و چون سبزیجات در این غذا استفاده می شود از خواص خوبی نیز بهرمند است. شما می توانید به روش های مختلفی این املت را تهیه کنید، مثلا سبزیجات را تفت دهید و در وسط املت قرار دهید و یا با تخم مرغ مخلوط کنید وسط تابه بریزید و سرخ کنید و در انتها پنیر دلخواه را روی آن قرار دهید و با سبزیجات تازه تزیین کنید. این املت در کمتز از ۱۰ دقیقه تهیه می شود و نیازی نیست زمان زیادی برای تهیه صبحانه بگذارید. این املت سرشار از مواد معدنی است و احتمالا با امتحان کردن این املت از طرفداران همیشگی آن می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه املت سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه املت سبزیجات ایرانی

  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • لوبیا سبز خرد شده ۱/۴ پیمانه
  • فلفل دلمه رنگی به دلخواه
  • قارچ ۵ عدد
  • کدو سبز ۱ عدد
  • پنیر پیتزا به دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه املت سبزیجات خوشمزه و فوری برای صبحانه با کدو و پنیر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا گوجه فرنگی را پوره کنید، می توانید برای پوره کردن گوجه فرنگی از رنده یا گوشتکوب برقی استفاده کنید. لوبیا سبز را به اندازه دلخواه خرد کنید. قارچ ها را اسلایس کنید و به دلخواه کمی آبلیموترش اضافه کنید تا سیاه نشود. فلفل دلمه را نیز خرد کنید و کنار بگذارید. کدو سبز را پوست بگیرید و خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

داخل یک تابه کمی روغن و کره بریزید و پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد همه سبزیجات خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا خامی سبزیجات گرفته و کمی نرم شود و آب اضافه قارچ کشیده شود.

مرحله سوم: افزودن پوره

پوره را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن باز شود و آب اضافی پوره گوجه تبخیر شود و در انتها همه ادویه ها را به همراه کمی نمک اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود. تخم مرغ ها را به همراه کمی فلفل سیاه داخل یک کاسه بشکنید و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود.

مرحله چهارم: تهیه املت سبزیجات

مخلوط تخم مرغ را روی سبزیجات بریزید و هم بزنید تا تخم مرغ ها پخته شوند و در انتها کمی پنیر پیتزا ریخته و درب تابه را برای ۲ دقیقه قرار دهید تا پنیر ذوب شود، سپس داخل بشقاب کشیده و با جعفری تازه تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه املت سبزیجات خوشمزه و راحت با پنیر رنده شده

  1. می توانید از هر نوع پنیری که دوست دارید استفاده کنید.
  2. می توانید از کدو سبز یا ذرت و نخود فرنگی نیز به دلخواه استفاده کنید.
  3. افزودن پنیر دلخواه است.
  4. می توانید یک سیر رنده شده نیز به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه