طرز تهیه املت خوشمزه با رب سیر بسیار ساده و راحت و حرفه ای

دستور پخت املت خوشمزه با رب

طرز تهیه املت خوشمزه با رب

 

املت خوشمزه با رب یکی از املت های بسیار ساده و سریع می باشد که زمان زیادی برای تهیه این املت نیاز نیست. شما می توانید در کمترین زمان ممکن املت خوشمزه با رب و سیر را تهیه کنید. افزودن سیر در این غذا دلخواه است و اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید می توانید حذف کنید و از کمی پیاز داغ استفاده کنید. املت ها از جمله غذا های بسیار خوشمزه هستند که بیشتر در وعده صبحانه و عصرانه میل می شوند ولی شما می توانید برای یک نهار یا شام عجله ای و فوری تهیه کنید. املت خوشمزه با رب را بهتر است در کنار یک نان تازه سرو کنید. املت ها را می توانید به تنهایی یا به همراه کمی آب نارنج یا لیموترش یا پیاز و خیارشور سرو کنید که این کاملا سلیقه ای می باشد. اگر دوست دارید املت شما خوشرنگ باشد می توانید به دلخواه کمی پودر گوجه استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه املت خوشمزه با رب و سیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه املت خوشمزه با رب

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • رب ۲ ق غذا خوری
  • سیر ۲ حبه
  • کره و روغن به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز، پولبیبر به مقدار لازم

طرز تهیه املت خوشمزه با رب سریع و ساده برای صبحانه

مرحله اول: آماده سازی

ابتد رب را به همراه کمی آب رقیق کنید در حدی که کمی غلظت داشته باشد. سپس داخل تابه مورد نظر کمی کره و روغن بریزید و کمی صبر کنید تا داغ شود، دقت کنید کره را به تنهایی اضافه نکنید زیرا باعث سوختن کره می شود و حتما از کمی روغن مایع استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

رب را اضافه کنید و روی شعله کم تفت دهید تا خوب سرخ و خوش رنگ شود و بوی خامی رب گرفته شود. می توانید در این مرحله به دلخواه کمی پودر گوجه یا گوجه خشک شده اضافه کنید. سپس سیر ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و تفت دهید.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

در ادامه نوبت اضافه کردن تخم مرغ ها می باشد. تخم مرغ ها را اضافه کنید و خیلی سریع هم بزنید و تا تخم مرغ از لختگی خارج شود. سپس نوبت اضافه کردن ادویه ها می باشد، آن ها را افزوده و چند دقیقه دیگر تفت دهید و در انتها از روی حرارت بردارید و با نان تازه و پیازداغ سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه املت خوشمزه با رب

  1. می توانید از فلفل دلمه یا فلفل تند خرد شده نیز در تهیه این املت استفاده کنید.
  2. می توانید بجای افزوده سیر از پودر سیر یا گرانولا سیر استفاده کنید.
  3. اگر دوست دارید گوجه خشک به املت اضافه کنید باید گوجه ها را در آب جوش قرار دهید تا نرم شود و آبکش کنید و به همراه رب اضافه کنید.
  4. می توانید مقدار تندی این املت را به دلخواه خود تنظیم کنید.
  5. افزودن پولبیبر اختیاری می باشد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه