طرز تهیه املت تن ماهی ساده و خوشمزه با رب گوجه و پیاز

طرز تهیه املت تن ماهی

 

یکی از انواع املت ها می باشد که با تن ماهی تهیه می شود و بسیار خوشمزه و سیر کننده می باشد و برای شروع یک روز خوب و یا عصرانه دلچسب و یا حتی یک شام خوشمزه همراه با نان تازه بسیار خوشمزه می باشد شاید این املت برای شما نام آشنا باشد و از طعم و مزه خوب آن آگاه باشید شما به دلخواه می توانید از تن ماهی رژیمی یا ساده و یا حتی طعم دار در تهیه این املت استفاده کنید. اگر شما با خوردن صبحانه خوشمزه و مقوی روز خود را شروع کنید احساس سر زندگی و انرژی بیشتری خواهید داشت. امروز در پارسی دی طرز تهیه املت تن ماهی با رب گوجه و پیاز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

پیاز۱ عدد
رب۱ ق غذا خوری
تخم مرغ۴ عدد
تن ماهی۱ بسته
نمک، فلفل سیاه، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه املت تن ماهی ساده با رب گوجه و پیاز

مرحله اول: آماده سازی تن ماهی

ابتدا باید تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید شاید درست باشد که تن ماهی همراه با مواد سرخ می شود ولی برای پیشگیری از مسمومیت حتما این کار را انجام دهید زیرا در تن ماهی باکتری کشنده به نام کلستردیوم بوتولنیوم وجود دارد که به خودی دچار مسمومیت نمی شود و سمی که از آن تولید می شود این کار را می کند پس تن ماهی را داخل آبجوش انداخته و بجوشانید سپس درب آن را باز کنید تا خنک شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و رب

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و به همراه کمی روغن داخل تابه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود وقتی به این مرحله رسید رب را اضافه کنید و تفت دهید تا رب کاملا سرخ شود و بوی خامی رب از بین برود.

مرحله سوم: افزودن تن ماهی

در ادامه تن ماهی را اضافه کنید و به همراه پیاز و رب کاملا سرخ کنید بهتر است برای چرب نشدن املت روغن تن ماهی را دور بریزید حالا تکه های تن ماهی را خوب سرخ کنید تا مواد یکدست و تن ماهی را باز کنید.

مرحله چهارم: تهیه املت تن ماهی

در ادامه تخم مرغ را داخل کاسه بشکنید و دانه دانه اضافه کنید و بعد نمک و فلفل سیاه و پودر سیر را اضافه کنید و کمی بعد که تخم مرغ خود را گرفت شود به هم زدن کنید تا یکدست شود سپس به همراه ریجان تازه و لیموترش و نان تازه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت املت تن ماهی

  1. می توانید به جای رب از پوره گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی مکعبی شده نیز اضافه کنید.
  2. اگر طعم سیر را دوست دارید چند حبه سیر اضافه کنید طعم و مزه فوق العاده ای خواهد داشت.
  3. در انتها می توانید کمی جعفری ساطوری شده بریزید.
  4. به دلخواه می توانید از کمی قارچ تفت داده شده نیز در تهیه این املت استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه