طرز تهیه املت کدو سبز خوشمزه و سالم با قارچ و گوجه فرنگی

طرز تهیه املت کدو سبز

 

یکی از انواع املت ها می باشد که همان طور که از نامش مشخض است ماده اولیه آن کدو سبز می باشد. املت ها همیشه یکی از آسان ترین روش های تهیه غذا برای روزهایی است که فرصت کافی نداریم. برای وعده شام یا یک عصرانه یا صبحانه خوشمزه مناسب است. املت کدو سبز یک شام سه سوته می باشد که در کمترین زمان ممکن تهیه می شود و بسیار سالم و خوشمزه است و به دلخواه می توانید در تهیه آن از انواع سبزیجات دیگر استفاده کنید همچنین این املت برای گیاه خوارانی که تخم مرغ می خورند بسیار مناسب است. این غذا به دلیل داشتن کدو کالری کمتری دارد و می تواند یک صبحانه کامل برای یک روز پر انرژی را داشته باشد و همچنین از خواص خوب کدو سبز نیز مانند مفید برای دوران بارداری، تقویت استخوان و دندان ها، کاهش فشارخون، افزایش هضم غذا و … است. امروز در پارسی دی طرز تهیه املت کدو سبز با قارچ و گوجه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

کدو سبز۲ عدد
تخم مرغ۳ عدد
قارچ۲۵۰ گرم
گوجه فرنگی۱ عدد
سیر۲ حبه
کره۲۰ گرم
نمک، فلفل، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه املت کدو سبز با قارچ و گوجه

مرحله اول: سرخ کردن کدو

ابتدا کدوها را خوب بشورید و به صورت حلقه نازک برش بزنید شما به دلخواه می توانید پوست نازک کدو را بگیرید و یا با پوست این املت را تهیه کنید داخل تابه مقداری روغن ریخته و کدو ها را بریزید و کمی تفت دهید تا سبک و سرخ شود سپس از تابه خارج کنید.

مرحله دوم: تفت دادن قارچ و گوجه

قارچ ها را اسلایس کنید و داخل همان تابه خوب تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود سپس در ادامه گوجه را نیز به صورت ریز خرد کنید و به همراه قارچ تفت دهید و در انتها سیر پوره شده را نیز اضافه کنید و کمی تفت داده تا عطر سیر خارج شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه کدو ها را نیز به تابه اضافه کنید و کمی تف دهید سپس تخم مرغ را داخل کاسه ریخته و با چنگال خوب هم بزنید تا از لختگی خارج شود سپس در ادامه کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ ها بزنید.

مرحله چهارم: تهیه املت کدو سبز با قارچ

تخم مرغ زده شده را روی سبزیجات بریزید و درب تابه را برای ۵ دقیقه بگذارید تا تخم مرغ خودش را بگیرید سپس درب تابه را بردارید و طرف دیگر املت را نیز بگذارید تا طلایی شود به همین راحتی املت خوشمزه ما حاضر است نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه املت کدو سبز

  1. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید حذف کنید.
  2. می توانید در انتها کمی پنیر پیتزا روی مواد بریزید.
  3. می توانید از کمی نخودفرنگی نیز برای تهیه این املت استفاده کنید.
  4. افزودن قارچ سلیقه ای می باشد و قابل حذف است.
  5. به دلخواه می توانید در زمان سرو ۲ ق غذا خوری پیاز داغ روی املت بریزید.
  6. می توانید از کمی فلفل تند نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه