طرز تهیه کوبلت املت ساده و خوشمزه با کباب کوبیده و تخم مرغ

طرز تهیه کوبلت

 

یکی از خوشمزه ترین صبحانه و عصرانه ها می باشد که ترکیب فوق العاده جذابی دارد یعنی ترکیب املت با کوبیده که اسم آن ترکیبی از این دو غذا می باشد (کوبیده+ املت) و بسیار خوشمزه است و شاید نام آن را در صبحانه سرا در بین راه و یا شهر خود شنیده باشید. اما محبوبیت کباب به قدری در بین ما ایرانی ها زیاد می باشد که در بیشتر غذاهای خود دوست داریم آن را استفاده کنیم. کوبلت بیشتر در گیلان و قزوین تهیه می شود ولی شما به راحتی می توانید در منزل این کوبلت خوشمزه را تهیه کنید شما می توانید ۲ سیخ کباب سفارش دهید و این کوبلت را آماده کنید و یا به دلخواه ابتدا کباب تابه ای را آماده سپس سرخ کنید و این کوبلت را با نان تازه میل کنید. کوبلت یک غذای پر انرژی و خوشمزه برای شروع یک صبح کاری یا تعطیلی در کنار خانواده می باشد البته بعضی ها به این کوبلت کمی خوراک لوبیا چیتی نیز اضافه می کنند که دلخواه است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوبلت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کباب کوبیده۲ سیخ
تخم مرغ۲ عدد
رب۱ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۲ عدد
سیر۳ حبه
فلفل سبز۱ عدد
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوبلت با کوبیده و تخم مرغ

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید کباب را آماده کنید می توانید ۲ سیخ از بیرون سفارش دهید و یا می توانید با ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده و ۱ عدد پیاز بزرگ رنده شده و کمی ادویه خوب گوشت را ورز دهید و داخل تابه با کمی کره و روغن خوب سرخ کنید سپس از تابه خارج کنید.

مرحله دوم: تفت دادن گوجه فرنگی

در ادامه گوجه فرنگی را پوست بگیرید و یا می توانید با پوست به صورت مکعبی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی کره و روغن تفت دهید تا کم کم گوجه ها سرخ شوند و می توانید درب تابه را بگذارید تا گوجه ها زودتر نرم شوند.

مرحله سوم: افزودن رب

در ادامه وقتی گوجه ها پخته شدند رب را با کمی آب ولرم رقیق کنید و به گوجه ها اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود سپس سیر پوره شده و فلفل خرد شده و ادویه ها را اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه کوبلت

در ادامه تخم مرغ ها را به مخلوط فوق اضافه کنید و هم بزنید تا کم کم تخم مرغ خودش را بگیرید در همین حین کباب کوبیده آماده شده را روی املت قرار دهید و صبر کنید تا املت پخته شود سپس به همراه نان تازه میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوبلت

  1. اگر دچار کلسترول و چربی هستید از این غذا دوری کنید زیرا چرب می باشد.
  2. می توانید سیر را حذف و پودر سیر اضافه کنید.
  3. اگر می خواهید پوست گوجه را بگیرید آن را بلانچ کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه