طرز تهیه گراتن مرغ و کدو سبز لذیذ، آسان و رستورانی با پنیر پیتزا و سس بشامل

دستور پخت گراتن مرغ و کدو

طرز تهیه گراتن مرغ و کدو

 

گراتن مرغ و کدو یکی از غذا های بسیار خوشمزه می باشد که در واقع یک نوع غذای فرانسوی می باشد و در ظرف های پیرکس یا مخصوص فر ریخته می شود و در همان ظرف سرو می شود. در این غذا بیشتر از گوشت یا مرغ استفاده می شود و واژه گراتن در زبان فرانسوی یعنی رنده شده و در این غذا به پنیر رنده شده و خرد نان گفته می شود. گراتن ها انواع مختلفی دارد و شما می توانید برای مناسبت های و وعده ها غذای نهار یا شام تهیه کنید. روی گراتن باید با پنیر پیتزا کاور می شود و شما می توانید این غذا را با سبزیجات مختلف تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه گراتن مرغ و کدو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه گراتن مرغ و کدو

  • سینه مرغ ۴۰۰ گرم
  • کره ۲ ق غذا خوری
  • کدو سبز ۳ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • آرد ۱ ق غذا خوری
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • شیر ۱ پیمانه
  • پینرا پیترا به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه گراتن مرغ و کدو لذیذ و خوشمزه و رستورانی

مرحله اول: تفت دادن مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت ریز خرد کنید سپس داخل یک تابه کمی کره و روغن ریخته و مرغ ها را با ادویه و نمک خوب سرخ کنید تا طلایی و مغز پخت شود. مرغ ها راز تابه خارج کنید. کدو سبز ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنید.

مرحله دوم: پخت کدو و هویج

در ادامه باید کدو ها را کمی نمک و فلفل سیاه بزنید و داخل همان تابه ای که مرغ را سرخ کردید تفت دهید تا کمی نرم شود وبعد ۱/۲ پیمانه آب روی کدو ها بریزید تا کمی نرم شوند ولی زیاد له و پوره نشوند. هویج را نیز به همراه کمی آب پخته تا نرم شود و بعد نگینی ریز خرد کنید.

مرحله سوم: تهیه سس

۱ ق غذا خوری کره را داخل تابه ریخته و به آن آرد اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و بعد رب را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب نیز گرفته شود. شیر را اضافه کنید و هم بزنید و زمانی که سس غلیظ شد کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و هم بزنید و در انتها کمی پنیر پیتزا نیز داخل سس بریزید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: پخت گراتن مرغ و کدو

حالا باید کف ظرف مورد نظر را کمی چرب کنید و مرغ و کدو سبز و هویج را به صورت لایه های بریزید و سس را روی مواد بریزید و بعد در ادامه روی مواد را با پنیر کاور کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه گراتن مرغ و کدو خوشمزه و لذیذ با سس مخصوص

  1. می توانید از قارچ یا فلفل دلمه ای نیز استفاده کنید.
  2. افزودن رب به سس بشامل باعث خوشرنگ شدن گراتن می شود.
  3. در انتها گریل فر را روشن کنید تا روی گراتن طلای شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه