طرز تهیه املت بروکلی لذیذ، مقوی و خوشمزه با قارچ و پنیر پیتزا

طرز تهیه املت کلم بروکلی

 

املت کلم بروکلی یکی از انواع خوراکی های خوشمزه با طعم جدید و متفاوت می باشد که می توانید برای وعده صبحانه یا شام استفاده کنید. املت بروکلی به دلیل وجود کلم بروکلی دارای خواص زیادی می باشد از جمله ویتامین c و آهن و منگنز و پتاسیم می باشد. کلم بروکلی یکی از سبزیجات کلمی می باشد که برای سلامتی بدن بسیار مفید است. کلم بروکلی از این جهت در بین سبزیجات بسیار معروف است. قطعا همه در زمان هایی که وقت کافی برای آشپزی ندارند و فقط می خواهند یک وعده غذایی سریع درست کنند سراغ املت می روند و املت بروکلی یک پیشنهاد ویژه برای این زمان ها می باشد. هم سریع آماده می شود و هم بسیار مقوی و خوشمزه است. املت بروکلی می تواند یک صبحانه فوق العاده برای شما و کودکان باشد. امروز قصد داریم طرز تهیه املت بروکلی با قارچ و پنیر را به شما در پارسی دی آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
کلم بروکلی۱ عدد
پنیر پیتزا۳ ق غذا خوری
قارچ۵ عدد
گوجه گیلاسی۴ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه املت کلم بروکلی با پنیر

مرحله اول: آماده سازی مواد

کلم بروکلی را بشورید و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود. بعد از این کلم بروکلی را روی تخته برش قرار دهید و آن ها را خرد کنید. در یک کاسه ای تخم مرغ ها را بشکنید و با چنگال خیلی خوب هم بزنید تا از لختگی خارج شود. سپس نمک و فلفل سیاه را به تخم مرغ ها اضافه کنید و هم بزنید و آن ها را کنار بگذارید.

مرحله دوم: بخار پز کردن کلم بروکلی

کلم بروکلی های خرد شده را داخل قابلمه بریزید و مقدار ۱/۵ لیوان آب داخل تابه بریزید و اجازه دهید کلم بروکلی ها بخار پز شود. بعد از این که آب تابه تمام شد و بروکلی ها بخار پز شد مقداری روغن بریزید و کلم بروکلی ها را تفت دهید تا مقداری سرخ شود. به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید.

مرحله سوم: آماده سازی قارچ

در ادامه قارچ ها را بشورید و به دلخواه پوست روی قارچ را با کمک چاقو بگیرید. قارچ ها را اسلایس کنید و روی آن ها نوک ق چای خوری آبلیمو بریزید و بدون افزودن روغن داخل یک تابه کمی تفت دهید تا نرم شوند و آب اضافی آن کشیده شود. سپس از روی حرارت برداربد.

مرحله سوم: آماده سازی املت بروکلی

بعد از این که کلم بروکلی ها تفت داده شدند. نوبت اضافه کردن تخم مرغ ها می باشد. تخم مرغ ها را به بروکلی های تفت داده شده اضافه کنید و با کفگیر هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. بعد از چند دقیقه پنیر پیتزا و قارچ را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید پنیر ذوب شود. بعد از این که پنیر ها ذوب شدند کمی مواد را هم بزنید تا پنیر ها به همه قسمت املت برود. سپس زیر شعله را خاموش کنید. املت بروکلی شما آماده است. در ظرف مناسب سرو کنید. گوجه های گیلاسی از قبل خرد شده را روی املت قرار دهید تا ترکیب رنگ املت و گوجه زیبایی خاصی به املت بدهد. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت املت بروکلی

  1. برای تزیین املت بروکلی می توانید از مواد غذایی مختلف و جعفری های خرد شده استفاده کنید.
  2. می توانید تخم مرغ ها را به صورت مستقیم داخل تابه بشکنید و مواد را با هم مخلوط کنید.
  3. برای شستن بروکلی دقت کنید که آن را به مدت چند دقیقه داخل ظرف پر آب قرار دهید تا گل های آن کاملا شسته شود.
  4. می توانید از از پنیر فتا بجای پیتزا استفاده کنید.
  5. افزودن قارچ دلخواه است.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه