طرز تهیه املت مرغ و سبزیجات با پنیر پیتزا خوشمزه و آسان و فوری

طرز تهیه املت مرغ

 

یکی از انواع املت ها می باشد که یک غذای کامل و بسیار خوشمزه است اما املت مرغ را می توانید برای یک صبحانه پر انرژی که می تواند انرژی لازم را برای سپری کردن یک روز کاری خوب به شما دهد و یا یک عصرانه کامل و یا حتی یک شام خوشمزه که می توانید تهیه کنید. اما برای تهیه املت مرغ باید از سینه یا فیله بدون استخوان مرغ استفاده کنید تا زودتر پخته شود اما املت بسیار سیر کننده می باشد و به سادگی تهیه می شود اما شما در تهیه املت مرغ می توانید از انواع سبزیجات دلخواه استفاده کنید اما شما می توانید کمی سینه مرغ را جداگانه پخته و ریش ریش کنید یا کمی فیله را سرخ کنید و در این املت استفاده کنید. اما صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی می باشد که شاید خیلی ها کمتر به آن اهمیت دهند زیرا باعث افزایش تمرکز و جلوگیری از بیماری های قلبی و دیابت می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه املت مرغ و سبزیجات با پنیر پیتزا به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد
مرغ پخته شده۱/۳ پیمانه
فلفل دلمه۱ عدد
اسفناج خرد شده۲ ق غذا خوری
روغن زیتون۱ ق غذا خوری
ذرت۱/۴ پیمانه
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه املت مرغ و سبزیجات با پنیر پیتزا

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا باید مرغ را آماده کنید می توانید کمی سینه مرغ را با پیاز و برگ بو و نمک بگذارید تا پخته شود سپس ریش ریش کنید یا شاید پیش بیاد که از شام یا نهار کمی مرغ باقی بماند می توانید آن را خرد کنید یا می توانید فیله مرغ را خرد کنید و با کمی ادویه مزه دار کنید و سرخ کنید تا پخته شود بهتر است قطعات مرغ را خیلی ریز خرد کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را داخل یک کاسه شکسته و به آن کمی نمک و فلفل قرمز و سیاه اضافه کنید با همزن دستی یا برقی بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند و کمی حجیم شوند.

مرحله سوم: پخت تخم مرغ

در ادامه داخل یک ماهیتابه نچسب مقداری روغن زیتون را ریخته خوب روغن را داخل تابه پخش کنید سپس تخم مرغ را داخل تابه ریخته و تابه را بچرخانید و تا تخم مرغ ها کف تابه را کاملا پوشش دهد و روی حرارت ملایم قرار دهید تا تخم مرغ ها پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه املت مرغ

وقتی تخم مرغ خودش را گرفت باید مرغ پخته شده و به همراه اسفناج خرد شده و پنیر و ذرت و فلفل دلمه خرد شده را در یک طرف تخم مرغ بریزید و برای ۳۰ ثانیه اجازه دهید تا پنیر کمی ذوب شود حالا نصف تخم مرغ ها را با کاردک روی مواد بیاورید و چند ثانیه زمان دهید تا پنیر ذوب شود و به همراه نان تازه سرو کنید.

فوت و فن های دستور پخت املت مرغ

  1. به دلخواه می توانید از مواد و سبزیجات دلخواه استفاده کنید.
  2. پنیر پیتزا قابل حذف است.
  3. می توانید وقتی تخم مرغ ها را زدید همه مواد خرد شده را به همراه مرغ داخل کاسه ریخته و داخل تابه ریخته و مانند کوکو همه مواد را سرخ کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه املت مرغ و سبزیجات با پنیر پیتزا خوشمزه و آسان و فوری
5 (100%) 2 votes