طرز تهیه خورش مرغ و سیب زمینی مجلسی و ساده + عکس مراحل

دستور پخت خورش مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه خورش مرغ و سیب زمینی

 

خورش مرغ و سیب زمینی یکی از خورشت های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید برای مهمانی ها و دورهمی به راحتی تهیه کنید. خورش مرغ و سیب زمینی بسیار جا افتاده می باشد و شما می توانید از آلو یا آبلیموترش یا رب نارنج به عنوان چاشنی این غذا استفاده کنید. خورش مرغ و سیب زمینی را می توانید با سینه مرغ خرد شده یا ران یا مخلوط هر دو تهیه کنید، این خورش باید بسیار غلیظ و کم آب باشد و شما می توانید آن را در کنار یک پلو زعفرانی خوشمزه و سالاد یا ترشی سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش مرغ و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش مرغ و سیب زمینی

  • پیاز ۲ عدد
  • رب گوجه ۳ ق غذا خوری
  • مرغ خرده شده به مقدار لازم
  • ماست پرچرب ۳ ق غذا خوری
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • رب نارنج یا آلو به مقدار لازم
  • حربره سیر ۱ ق مربا خوری
  • حریره زنجبیل نوک ق چای خوری
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر تخم گشنیز، ادویه ماسالا، ادویه کاری، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش مرغ و سیب زمینی بسیار ساده و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سینه یا ران مرغ یا ترکیب هر دو را خوب بشورید و روی تخته برش قرار دهید و خرد کنید. می توانید برای زودتر آماده شدن این خورش از سینه خرد شده و مکعبی شده استفاده کنید و بعد بشورید و داخل آبکش قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و داخل تابه ریخته  و به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک و نرم شود. در ادامه تمام ادویه های گفته شده را در حد نوک ق مربا خوری خوری به همراه حریره سیر و حریره زنجبیل در صورت دسترسی اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود.

مرحله سوم: تفت دادن مرغ

در ادامه باید رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و خوشرنگ شود. حالا نوبت اضافه کردن مرغ های خرد شده می باشد. مرغ ها را با مواد خوب تفت دهید تا تغییر رنگ دهید و کمی سرخ شود و در انتها ماست را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کمی سرخ شود.

خورش مرغ و سیب زمینی

مرحله چهارم: پخت خورش مرغ و سیب زمینی

در ادامه سیب زمینی ها را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید، حالا باید روی مواد آب بریزید به طوری که روی مرغ ها را بگیرید و نباید خیلی زیاد آب بریزید تا آب زیادی داخل خورشت باشد. حرارت را بالا ببرید تا به جوش بیاید و بعد کم کنید و بگذارید نا خورش مرغ و سیب زمینی جا افتاده و غلیظ شود می توانید در انتها آلو یا رب نارنج به همراه کمی زعفران به دلخواه اضافه کنید و با برنج سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش مرغ و سیب زمینی و رب

  1. می توانید رب نارنج را به همراه رب گوجه اضافه کنید و یا از کمی رب انار استفاده کنید.
  2. افزودن حریره سیر دلخواه است و اگر ندارید می توانید از پودر سیر یا سیر تازه استفاده کنید.
  3. این خورشت باید کم آب و غلیظ باشد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه