طرز تهیه خورش مرغ و انار و آلو خوشمزه و مجلسی با مرغ ویژه یلدا

طرز تهیه خورش مرغ و انار و آلو

 

یکی از خورشت های خوشمزه پاییزی می باشد که با مرغ و آلو تهیه می شود. شما می توانید این غذای خوشمزه را برای شام یا نهار می توانید تهیه کنید. این غذا ایده مناسبی برای شام شب یلدا می باشد که به راحتی تهیه می شود. خورش مرغ و انار را به همراه کته زعفرانی و سالاد دلخواه خود میل کنید. از قدیم مرسوم بوده در شب یلدا انواع خوراک ها و دسر ها و خورش های را تهیه می کردند که بر پایه انار و رب انار باشد. انار یک میوه بسیار پر خاصیت و با ارزش است که از قدیم در فرهنگ آشپزی و ادبیات و افسانه ها نقش بسیار مهمی داشته باست. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش مرغ و انار با آلو مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه و ران۳ عدد
پیاز ۱ عدد
رب انار۱ ق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
آلوی ترش۵ عدد
انار دان شده۱/۲ پیمانه
شکربه مقدار لازم
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش مرغ و انار با مرغ و آلو

طرز تهیه خورش مرغ و انار با مرغ و آلو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا ۱ انار را از وسط به دو نیم کنید و دان کنید. آلو را که بهتر است از آلو جنگلی ترش استفاده کنید با مقداری آب خیس کنید. سینه و ران مرغ را خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل قابلمه مورد نظر روغن ریخته و پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز سبک شود. سپس مرغ را اضافه کنید. مرغ ها را با کمی زردچوبه و فلفل سیاه و زعفران خوب سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله سوم: پخت مرغ

در ادامه رب گوجه فرنگی و رب انار را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب و انار از بین برود و رب گوجه فرنگی خوش رنگ شود. در ادامه آب جوش را اضافه کنید و بگذارید تا مرغ پخته و نرم شود. بهتر است ابتدا شعله را زیاد کنید تا بجوش بیاید سپس حرارت را کم کنید و بگذارید با شعله کم پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه خورشت مرغ و انار و آلو

در انتها دانه های انار را به همراه آلو خیس خورده اضافه کنید. به دلخواه می توانید ۱ ق غذا خوری شکر نیز افزوده تا طعم خورشت ملس شود. بعد از غلیظ شدن خورش آن را داخل ظرف سرو کشیده و با کته نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت خورش مرغ و انار و آلو

  1. افزودن شکر اختیاری می باشد.
  2. می توانید فقط از سینه مرغ استفاده کنید.
  3. اگر آلو جنگلی نداشتید از آلو بخارا استفاده کنید.
  4. این خورشت باید غلیظ و کم آب باشد.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه