طرز تهیه خورش مرغ افشاری مجلسی و خوشرنگ ربی با قیسی و آلو

طرز تهیه خورش مرغ افشاری

 

یکی از خورشت سنتی ایرانی می باشد.  این خورشت مشابه همان خورش مرغ مجلسی خودمان است ولی کمی متفاوت تر می باشد. شما می توانید این خورش را برای نهار یا شام در کنار برنج زعفرانی تهیه کنید. خورش مرغ را می توانید با ران و سینه یا فقط فیله مرغ تهیه کنید. طعم این خورشت بسیار جذاب بوده و می تواند برای تنوع غذایی گزینه بسیار خوبی باشد. بهتر است در تهیه این خورش در افزودن زعفران دست و دلباز باشید تا خورش رنگ و طعم بسیار خوبی داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش مرغ افشاری  مجلسی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
برگ قیسی۱۰ عدد
آلو۱۵ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
آبغوره۱/۴ پیمانه
زعفرانبه مقدار لازم
کره و روغنبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، ادویه کاری، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش مرغ افشاری ربی با قیسی و آلو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا قیسی را خوب بشورید و داخل کمی آب خیس کنید تا نرم شود. آلو ها را نیز خیس کنید. سینه را می توانید به قطعات دلخواه خرد کنید.  زعفران را بسابید و با مقداری یخ دم کنید تا خوش رنگ شود.

مرحله دوم: تفت دادن

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. داخل قابلمه مقداری کره و روغن ریخته و پیاز را اضافه کنبد و تفت دهید تا طلایی و سبک شود. سیر را پوست بگیرید و پوره کنید و به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

مرحله سوم: پخت مرغ

در ادامه سینه مرغ را به همراه کمی زردچوبه و فلفل سیاه و زعفران دم کرده اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا سرخ و تغییر رنگ دهد. سپس ادویه کاری را به همراه ۱ لیتر آب جوش اضافه کنید. ابتدا شعله را زیاد کنید تا به جوش بیاید سپس شعله را کم کنید و بگذارید با حرارت ملایم مرغ پخته و سس غلیظ شود.

مرحله چهارم: تهیه خورش مرغ افشاری

در ادامه وقتی مرغ نیم پز شد. رب را به همراه کمی روغن تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و رب خوش رنگ شود سپس به همراه آلو قیسی خیس خورده به خورشت مرغ افشاری اضافه کنید و هم بزنید. درب قابلمه را به صورت نیمه باز قرار دهید و بگذارید تا خورش جا افتاده شود. در ۵ دقیقه انتهای آبغوره را ریخته و نمک غذا را اندازه کنید. سپس داخل ظرف سرو کشیده و به همراه کته نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت خورش مرغ افشاری خوشمزه و مجلسی

  1. این خورشت باید کاملا جا افتاده و غلیظ باشد.
  2. به دلخواه می توانید از کمی رب انار نیز استفاده کنید.
  3. می توانید از هر نوع آلو دلخواه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه