طرز تهیه خورش مرغ با زرشک شیک و مجلسی با طعم ملس به روش ساده

دستور پخت خورش مرغ با زرشک

طرز تهیه خورش مرغ با زرشک

 

خورش مرغ با زرشک یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه خورش مرغ به روش جدید و خوشمزه است که شما می توانید با ترکیب کردن زرشک و ادویه و زعفران یک خورشت بی نظیر تهیه کنید. خورش مرغ با زرشک یا مرغ زرشکی طعم خوبی دارد و شما می توانید برای مهمانی و مجالس نیز این خورشت خوشمزه را تهیه کنید. اگر به دنبال غذا های جدید و تازه هستید خورش مرغ با زرشک گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید به دلخواه از ترکیب سینه و ران مرغ استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش مرغ با زرشک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش مرغ با زرشک لذیذ و خوشمزه

  • مرغ ۶۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • زرشک ۱ پیمانه
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • زردچوبه ۱ ق چای خوری
  • آب ۱ پیمانه
  • فلفل قرمز ۱ عدد
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • نمک و روغن به مقدار لازم

طرز تهیه خورش مرغ با زرشک خیلی خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: تفت دادن پیاز

ابتدا باید پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و داخل تابه بدون افزودن روغن کمی تفت دهید و زمانی که سبک شود و زردچوبه و روغن را اضافه کنید و تفت دهید و بعد تکه های مرغ را اضافه کنید و هر طرف مرغ را باید برای ۱۵ دقیقه خوب سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم: افزودن رب

در ادامه باید رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و بعد زرشک را اضافه کنید و یک فلفل قرمز اضافه کنید و هم بزنید و بعد از ۳ پیمانه آب اضافه کنید و هم بزنید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا مرغ خوب پخته شود.

مرحله سوم: تهیه خورش مرغ با زرشک

در ادامه باید هر نیم ساعت یا یک ربع درب قابلمه را باز کنید و مرغ را زیر و رو کنید و از سس تهیه شده روی مرغ ها بریزید تا به خورد مرغ ها برود. زعفران را به همراه قند بسابید و با کمی یخ دم بگذارید تا خوشرنگ شود و بعد به خورش مرغ با زرشک اضافه کنید و هم بزنید و مجدد برای نیم ساعت دیگر زمان دهید تا مرغ ها خوب پخته و خورشت جا افتاده شود و در انتها طعم غذا را بچشید و به دلخواه کمی نمک اضافه کنید و زمانی که خورش مرغ با زرشک خوب جا افتاده و غلیظ شدن از روی حررات بردارید و به همراه پلو میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش مرغ با زرشک مجلسی و خوشمزه و ساده

  1. می توانید به دلخواه فلفل قرمز را حذف کنید ولی طعم فوق العاده ی به خورش می دهد.
  2. از زرشک پفکی و قرمز استفاده کنید.
  3. می توانید این خورش مرغ را با زرشک تازه نیز تهیه کنید.
  4. می توانید بجای رب از پوره گوجه فرنگی نیز استفاده کنید.
  5. این مقدار برای حدود ۳ تکه مرغ کافی می باشد.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه