طرز تهیه یتیمچه تهرانی فوری و خوشمزه با سیب زمینی + عکس مراحل

دستور پخت یتیمچه تهرانی

طرز تهیه یتیمچه تهرانی

 

یتیمچه تهرانی یکی از انواع خوراک ها می باشد که برای تهران است و فوق العاده خوشمزه و ساده است. یتیمچه انواع و اقسام مختلفی دارند و در هر شهر با توجه به ذائقه مردم تغییراتی در آن داده شده است، برای مثال در یتیمچه نیشابوری از عدس و نخود هم استفاده می شود و گاهی کشک و نعنا موقع سرو روی غذا ریخته می شود. اما یتیمچه تهرانی یکی از خوشمزه ها می باشد که می توانید برای روز های که زمان کافی برای تهیه غذا ندارید این غذای خوشمزه را به سرعت تهیه کنید. یتیمچه تهرانی با بادمجان و سیب زمینی تهیه می شود. یتیمچه تهرانی به ورژن شمالی بیشتر شباهت دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه یتیمچه تهرانی با سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه یتیمچه تهرانی با سیب زمینی

  • بادمجان ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه یتیمچه تهرانی خوشمزه و فوری

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و داخل یک کاسه ریخته و به آن کمی آب و نمک اضافه کنید و روی آن جسم سنگینی قرار دهید تا بادمجان ها به زیر آب بروند و شناور نشوند. سپس برای ۲۰ دقیقه در این مخلوط بگذارید تا بماند. این کار باعث گرفتن تلخی بادمجان می شود. سپس آبکش کنید و کنار بگذارید.

طرز تهیه یتیمچه تهرانی

مرحله دوم: سرخ کردن مواد

در ادامه داخل یک تابه کمی روغن ریخته و بادمجان ها را خوب سرخ کنید. سیب زمینی را پوست بگیرید و به شکل مکعبی ریز خرد کنید و بشورید. داخل یک تابه ای دیگر سیب زمینی را با کمی نمک سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. در ادامه داخل یک تابه کمی روغن و زردچوبه ریخته و پیازها را خوب تفت دهید تا طلایی و سبک شود. گوجه فرنگی را بشورید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید تا گوجه ها نرم و خوش رنگ شوند.

طرز تهیه یتیمچه تهرانی

مرحله چهارم: تهیه یتیمچه تهرانی

در ادامه سیر رنده شده و رب گوجه را به مخلوط پیاز اضافه کنید و مواد را خوب تفت دهید تا عطر سیر بلند شود و بوی خامی رب گرفته شود. سپس بادمجون و سیب زمینی سرخ شده را اضافه کنیدو ۱/۲ استکان آبجوش روی مواد ریخته و درب تابه را قرار دهید و بگذارید تا یتیمچه تهرانی جا افتاده و آب اضافی آن کشیده شود در انتها به دلخواه کمی نمک و فلفل قرمز و سیاه بزنید و با نان تازه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی تهیه یتیمچه تهرانی با گوجه و سیب زمینی

  1. به دلخواه می توانید از ۱ عدد فلفل تند نیز در این خوراک استفاده کنید.
  2. اگر عطر و طعم سیر را دوست ندارید می توانید از پودر سیر نیز استفاده کنید.
  3. برای خوش رنگ شدن خوراک می توانید از کمی زعفران نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه