طرز تهیه دمی اسفناج با مرغ خوشمزه و لذیذ و آسان + عکس مراحل

طرز تهیه دمی اسفناج

 

یکی از انواع دمی ها می باشد که فوق العاده خوشمزه و لذیذ است و می توانید به راحتی با مرغ یا گوشت تهیه کنید. دمی ها از غذاهای بسیار سنتی و خوشمزه می باشد که در بین ما ایرانی ها بسیار پر کاربرد است و می توانید در کنار ترشی و زیتون میل کنید. شما می توانید مرغ این دمی را پخته و به صورت خرد شده داخل دمی استفاده کنید و یا مرغ ار سرخ کنید و در انتها کنار پلو قرار دهید و با یک سس ربی به دلخواه سرو کنید. این دستور تهیه دمی اسفناج فوق العاده می باشد و حتما پیشنهاد می شود آن را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دمی اسفناج با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۲ عدد
اسفناج خرد شده۲۵۰ گرم
برنج۳ پیمانه
سیر تازه۱ دسته
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه دمی اسفناج

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا اسفناج را پاک کنید و بشورید. برای شستن اسفناج آن را داخل لگن آب ریخته و چندین بار بشورید و خشک کنید و در انتها به اندازه دلخواه برش بزنید. برگ سیر تازه را خوب بشورید و خرد کنید. زعفران را بسابید و با مقداری یخ دم گذاشته تا رنگ باز کند و خوش رنگ شود.

مرحله دوم: مرینت کردن مرغ

در ادامه سینه مرغ را داخل یک کاسه قرار دهید و با کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه مزه دار کنید و روی آن کمی زعفران بریزید و برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه ها به خورد هم برود. برنج را کمی نمک خیس کنید.

طرز تهیه دمی اسفناج

مرحله سوم: جوشاندن برنج

در ادامه داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و برنج را اضافه کنید. وقتی چندتا جوش زده اسفناج خرد شده را به همراه سیر خرد شده اضافه کنید و بعد از نرم شدن برنج آن را آبکش کنید. کف یک قابلمه مقداری کره و روغن بریزید و تکه های مرغ را قرار دهید و کمی مرغ ها را سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد.

طرز تهیه دمی اسفناج

مرحله چهارم: تهیه دمی اسفناج با مرغ

در ادامه باید مخلوط برنج و اسفناج و سیر را به صورت فشرده روی مرغ بریزید و با کفگیر خوب سطح آن را فشرده کنید و روی دمی یک کله سیر تازه قرار دهید. حالا درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا دمی اسفناج دم بکشد. در انتها روی دمی کمی کره و روغن بریزید. نوش جان

طرز تهیه دمی اسفناج

فوت و فن های دستور پخت دمی اسفناج با مرغ

  1. می توانید مرغ را جداگانه پخته و ریش ریش کنید و در دمی بریزید.
  2. افزودن برگ سیر تازه و کله آن روی دمی طعمی فوق العاده جذاب را به شما می دهد که پیشنهاد می شود حتما تست کنید.
  3. می توانید از ادویه های دلخواه برای مرینت کردن مرغ استفاده کنید.
  4. از سینه کوچک استفاده کنید تا زودتر پخته شود.
  5. به دلخواه میزان اسفناج را می توانید کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه دمی اسفناج با مرغ خوشمزه و لذیذ و آسان + عکس مراحل
5 (100%) 2 votes