طرز تهیه پنینی مرغ و سیب زمینی راحت و خوشمزه با ساندویچ سار و بدون آن

طرز تهیه پنینی مرغ و سیب زمینی

 

پنینی یکی از ساندویچ های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که از ترکیب مواد های مختلف مانند گوشت و مرغ تهیه می شود و شما می توانید این ساندویچ خوشمزه را با نان تست یا نان باگت می توانید تهیه کنید و برای شام یا نهار یا مهمانی ها و تولد ها این پنینی خوشمزه را آماده کنید. ترکیب مرغ و سیب زمینی بسیار جذاب و خوشمزه است و شما می توانید این غذای فست فودی را با سس های مختلف سرو کنید. برای تهیه پنینی از ساندویچ ساز استفاده می شود که اگر ندارید مهم نیست می توانید از یک تابه گریل استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پنینی مرغ و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۲۵۰ گرم
سیب زمینی۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
نان باگت۶ عدد
پنیر موزارلا۱/۲ پیمانه
رب گوجه فرنگی۱ ق چای خوری
زعفرانبه دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه پنینی مرغ و سیب زمینی

مرحله اول: سرخ کردن سیب زمینی

ابتدا باید سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. سپس داخل تابه کمی روغن ریخته و سیب زمینی را به همراه روغن و کمی نمک و زردچوبه سرخ کنید و کنار قرار دهید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل همان تابه که سیب زمینی را سرخ کردید تفت دهید.

مرحله دوم: افزودن مرغ

در ادامه سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. بعد از این که پیاز کمی طلایی شد باید مرغ را به همراه ادویه های گفته شده اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند و روی حرارت ملایم مواد را هم بزنید تا کم کم مرغ پخته شود و بعد سیب زمینی سرخ شده را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه باید رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و در انتها به دلخواه کمی زعفران دم کرده اضافه کنید و هم بزنید از روی حرارت بردارید و پنیر پیتزا را اضافه کنید و هم بزنید تا پنیر با حرارت مواد ذوب شود.

مرحله چهارم: تهیه پنینی مرغ و سیب زمینی با ساندویچ ساز و بدون ساندویچ ساز

نان باگت رو از وسط برش زده و کمی به سس مایونز آغشته کرده و از مواد مرغی داخل نان قرار داده و نان را داخل دستگاه ساندویج ساز و روی صفحه‌های گریل قرار داده و پرس کرده تا گریل شده و آماده شود، حدود ۸ الی ۱۰ دقیقه زمان می برد تا پنینی پخته شود و اگر ساندویچ ساز ندارید می توانید داخل تابه های گریل دو طرفه پنینی ها را گریل کنید و یا داخل ماهیتابه ساده یه تکه آجر را فویل بپیچید و روی پنینی ها قرار دهید تا پرس و ترد شوند، سپس به همراه سس دلخواه میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پنینی مرغ و سیب زمینی

  1. می توانید به دلخواه به مواد فلفل دلمه یا قارچ نیز اضافه کنید.
  2. اگر پنیر موزارلا نداشتید می توانید از پنیر رنده شده نیز استفاده کنید.
  3. اگر صفحه گریل ندارید می توانید از صفحه ساندویچ ساز مثلثی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پنینی مرغ و سیب زمینی راحت و خوشمزه با ساندویچ سار و بدون آن
3 (60%) 2 votes