طرز تهیه کوکو نخود فرنگی با مرغ خام خیلی خوشمزه و ساده + فیلم

دستور پخت کوکو نخود فرنگی با مرغ

طرز تهیه کوکو نخود فرنگی با مرغ

 

کوکو نخود فرنگی با مرغ یکی از کوکو‌های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید در فصل بهار و تابستان همزمان با رسیدن نخود تازه این کوکو خوشرنگ و مزه را به همراه نان تازه و دورچین تهیه کنید. کوکو ها از جمله غذا های بسیار سریع و حاضری هستند که تهیه آن کار بسیار راحتی می باشد و برای مواقعی می باشد که زمان زیادی برای تهیه غذا ندارید. برای تهیه این غذا باید مرغ را چرخ کنید و اگر چرخ گوشت ندارید می توانید از با چاقو به صورت ساطوری ریز رنده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو نخود فرنگی با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو نخود فرنگی با مرغ

  • نخود فرنگی خام ۳۰۰ گرم
  • مرغ ۱/۴ سینه مرغ
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • زرشک به مقدار لازم
  • پودر سیر ۱ ق مربا خوری
  • پودر پاپریکا ۱ ق مربا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو نخود فرنگی با مرغ

مرحله اول: آماده سازی

طرز تهیه مربای تمشک جنگلی مرحله به مرحله

مرحله اول: آماده سازی تمشک

ابتدا سینه مرغ را بدون استخوان کنید. نخود فرنگی را از غلاف خارج کنید و دان کنید و داخل یک لگن آب بریزید و چند بار بشورید و صبر کنید تا آب اضافی آن خارج شود. زرشک را پاک کنید و برای ۱۰ دقیقه خیس کنید و آبکشی کنید.

مرحله دوم: چرخ کردن مواد

سینه مرغ بدون استخوان را داخل چرخ گوشت با میکسر ریخته و پوره کنید. نخود فرنگی را نیز جدا گانه چرخ یا داخل غذاساز بریزید تا له شود. پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید تا باعث شل شدن کوکو نشود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

حالا باید مایه کوکو را تهیه کنید. برای تهیه مایه کوک‌ مرغ و پیاز و نخود فرنگی پوره شده را به همراه ادویه ها و نمک اضافه کنید و خوب مواد را کنید تا یکدست شود. دستکش انداخته و مواد را خوب ورز دهید تا مواد مسنجم شود. اگر زمان دهید می توانید برای نیم ساعت به مایه کوکو زمان دهید تا منسجم تر شود و اگر مواد خیلی شل بود کمی آرد سوخاری اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت کوکو نخود فرنگی با مرغ

داخل تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا کاملا داغ شود. از مواد کوکو برداریدو به آن شکل دهید و داخل تابه قرار دهید تا یک طرف کوکو سرخ شود سپس برگردانید تا طرف دیگر کوکو نیز سرخ شود. کوکو نخود فرنگی با مرغ را روی دستمال روغن گیر قرار دهید و با دورچین دلخواه سرو‌ کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو نخود فرنگی با مرغ ساده و خوشمزه

  1. می توانید مرغ را به صورت پخته شود و پوره شده سرو کنید.
  2. می توانید مواد کوکو را داخل تابه ریخته و درب تابه را قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود.
  3. می توانید از مخلوط ران و سینه مرغ استفاده کنید تا کوکو شما خشک نشود.
  4. افزودن زرشک در این کوکو دلخواه است و می توانید حذف کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه