طرز تهیه پاکوره هندی خوشمزه و ترد و مجلسی با آرد نخود خام به روش اصلی

دستور پخت پاکوره هندی

طرز تهیه پاکوره هندی

 

پاکوره هندی یکی غذا های بسیار خوشمزه و خیابانی در هند می باشد که برای عصرانه یا شام خوشمزه و سبک عالی می باشد. این غذای هندی مانند دیگر غذا های این کشور تند و تیز و تند است و برای کسانی که طعم و مزه تند دوست دارند گزینه مناسبی می باشد. شما می توانید این غذای خوشمزه را به همراه سس معمولی یا سس فلفلی سرو کنید. این غذا به سرعت تهیه می شود و در اصل از گجرات است که به صورت گلوله های برشته شده و خمیر برشته شده است که با مختلفات مختلف تهیه و سرو می شود. پاکوره هندی در کشور های هند، پاکستان، مالزی، ایران و چین نیز تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاکوره هندی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاکوره هندی اصل

  • آرد سفید ۱ پیمانه
  • آرد نخود خام ۱/۲ پیمانه
  • خمیرمایه ۱ ق غذا خوری
  • گشنیز، تره، جعفری ساطوری شده ۱ پیمانه
  • آب ولرم ۱ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، پودر گشنیز، پودر پیاز، پودر زیره به مقدار لازم

طرز تهیه پاکوره هندی خوشمزه و ساده

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید آرد نخود خام تهیه کنید. شما می توانید آرد نخود را از لوازم قنادی ها تهیه کنید و یا خودتان در خانه نخود را آسیاب کنید و آردنخودچی تهیه کنید. همه مواد را اندازه گیری کنید. سبزی های گفته شده را تمیز کنید و بشورید و خشک کنید و با چاقو تیز ریز خرد کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید داخل یک کاسه آرد و آرد نخودچی را بریزید و هم بزنید و الک کنید. سپس خمیرمایه فوری را اضافه کنید و بعد ادویه های گفته شده بیفزاید و بعد آب ولرم را باید کم کم اضافه کنید و با هر بار افزودن با همزن دستی هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

مرحله سوم: تهیه خمیر پاکوره هندی

در انتها باید سبزی خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید و روی کاسه را پوشانید و برای ۱ ساعت در جای گرم قرار دهید تا خمیر استراحت کند و کمی پفکی شود. داخل یک شیر جوش بعد از یک ساعت روغن ریخته و صبر کنید تا داغ داغ شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن پاکوره هندی

با قاشق از مواد پاکوره بردارید و داخل روغن داغ قرار دهید و صبر کنید تا پف کنند و سرخ شود. دقت کنید حرارت باید ملایم باشد تا مواد به خوبی سرخ و مغز پخت شود و بعد روی دستمال روغن گیر قرار دهید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاکوره هندی تند و تیز و خوشمزه و ترد در روغن

  1. اگر دوست دارید پاکوره هندی تند تری داشته باشد به مواد فلفل قرمز اضافه کنید.
  2. مقدار سبزی های گفته شده باید از هر نوع ۵۰ گرم باشد.
  3. حتما باید از خمیرمایه فوری استفاده کنید که دیگر نیازی به عمل آوری ندارد و می توانید به راحتی در لوازم قنادی یا عطاری ها تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه