طرز تهیه بال مرغ تند خردلی با طعمی فوق العاده خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه بال مرغ تند خردلی

 

یکی از روش های مزه دار کردن بال مرغ است که می توانید با یک روش متفاوت یک طعم جدید در طعم دار کردن بال مرغ استفاده کنید. بال مرغ تند خردلی را می توانید روی زغال در طبیعت تهیه کنید و یا می توانید از فر و یا حتی سولاردم برای کباب کردن آن استفاده کنید. بال مرغ با طعم خردل یک مزه متفاوت است زیرا قرار است از یک چاشنی خوشمزه به اسم خردل ویژن در آن استفاده کنیم. خردل ویژن فرانسوی می باشد که نام آن از یکی از شهرهای فرانسه به اسم دیژون گرفته شده است. سس خردل از دیرباز مورد علاقه مردم دنیا بوده و فرانسوی ها آن را به تقلید از رومی ها تهیه کنند. آن ها ادویه ها مختلف را امتحان کردن و با ادویه های مختلف آن را مخلوط کردند تا به رسپی اصلی آن دست پیدا کردند. اما سرانجام در سال ۱۸۵۶ ژان نیژون در تهیه این سس از از بجای آبغوره از سرکه استفاده کرد و ابتکار وی در افزودن این ماده مورد استفبال زیادی رو برو شد. شما می توانید از خردل در طعم دار کردن گوشت ها نیز استفاده کنید ولی دقت کنید استفاده بیش از اندازه باعث مزه ای تلخی می شود. اما حتما از سس خردل دیژون استفاده کنید تا تند و تیز تر باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه بال مرغ تند خردلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

بال مرغ۱۵ عدد
ادویه گرام ماسالا۱ ق چای خوری
سویا سس۴ ق غذا خوری
سس خردل دیژون۳ ق غذا خوری
تخم خردلنوک ق چای خوری
تخم گشنیزنوک ق چای خوری
فلفل سیاهنوک ق چای خوری
حریره سیرنوک ق چای خوری
آب لیموی تازه۱ عدد
کره و روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک، فلفل قرمز، فلفل پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه بال مرغ تند خردلی دیژون با طعمی بسیار متفاوت خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی

بال و کتف مرغ را خرد کنید و یا از بسته بندی های آماده استفاده کنید و خوب آن ها را بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا خوب خشک شوند. سپس با کمک چاقو روی آن ها چند خط ایحاد کنید تا مواد مرینت به خرد آن ها برود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

حالا داخل یک کاسه تمام ادویه های گفته شده را به همراه سس خردل و سویا سس و آبلیموترش تازه و کمی روغن زیتون و کره ذوب شده بریزید و مخلوط کنید. بال ها را داخل کاسه ریخته و مواد مرینت را روی آن ها بریزید و خوب مخلوط کنید.

مرحله سوم: استراحت مواد

در ادامه دستکش انداخته و شروع کنید، بال های مرغ را خوب با سس تهیه شده مخلوط کنید و ماساژ تهیه دهید تا همه بال ها مزه دار شوند. سپس روی کاسه را پوشانده و برای چند ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: کباب کردن بال مرغ تند با طعم خردل

در ادامه بال های مرغ مزه دار شده را روی سیخ بزنید. زغال را از قبل آماده کنید و مداوم روی منقل بچرخانید تا طلایی و پخته شوند. سپس با گوجه و سالاد دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت وف ن های دستور پخت بال مرغ تند خردلی

  1. بیش از اندازه بال ها را کباب نکنید وگرنه خشک می شوند.
  2. می توانید در حین کباب کردن کمی کره آب کنید و با برش روی بال ها بزنید.
  3. همه ادویه ها را از قبل تهیه کنید تا به مزه دلخواه برسید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه