طرز تهیه مرغ دوغی لذیذ و خوشمزه و آبدار در خانه برای 4 نفر + فیلم

دستور پخت مرغ دوغی

طرز تهیه مرغ دوغی

 

مرغ دوغی یکی از مرغ های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید با دوغ محلی ترش یا همین دوغ های شیشه ی آبعلی یک مرغ فوق العاده لذیذ و جدید تهیه کنید. طبخ مرغ همیشه رسپی های ثابتی دارد و شاید شما از مره و طعم آن خسته شده باشید و دوست دارید یک مزه جدید از مرغ را تست کنید یکی از لذیذ ترین روش ها برای داشتن یک مرغ آبدار و خوشمزه استفاده از دوغ در پخت آن می باشد. این مرغ خیلی سریع آماده می شود و شما می توانید از ترکیب سینه و ران یا ساق مرغ استفاده کنید و به همراه برنج کته زعفرانی سرو کنید. برای تزیین می توانید از انواع خلال ها یا سبزیجات استفاده کنید و یک غذای عالی برای خانواده تهیه کنید. از میان خانواده بزرگ لبنیات دوغ یکی از نوشیدنی های سالم ایرانی می باشد که یک مسکن قوی می باشد و باعث می شود شما خواب بهتری داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مرغ دوغی در خانه را به همراه فیلم آموزشی آن در انتها یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مرغ دوغی در خانه

  • سینه یا فیله یا ران مرغ ۶۰۰ گرم
  • کره ۱۰۰ گرم
  • زعفران دم شده ۱/۲ پیمانه
  • دوغ ۱ لیتر یا ۴ شیشه کوچک
  • خلال پسته و بادام برای تزیین به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ دوغی خوشمزه و لذیذ برای ۴ نفر

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا باید مرغ را خرد کنید. اگر از فیله استفاده می کنید به قطعات و اندازه دلخواه مرغ را خرد کنید و اگر می خواهید از سینه استفاده کنید برای پخت بهتر و سریع تر بهتر سینه را بدون استخوان کنید و بعد خرد کنید. سپس بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه مرغ خارج شود.

مرحله دوم: سرخ کرده مرغ

کره ۱۰۰ گرمی را داخل یک تابه نسبتا گود بریزید و بگذارید تا کره ذوب شود. سپس مرغ ها را داخل کره ذوب شده قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه یک طرف را سرخ کنید و بعد برگردانید و برای ۱۰ دقیقه دیگر زمان دهید تا طرف دیگر حسابی سرخ و طلایی شود. نیازی به افزودن ادویه نیست زیرا سرخ کردن در کره بوی زهم مرغ را می گیرد.

مرحله سوم: پخت مرغ دوغی

داخل یک قابلمه همه مرغ های سرخ شده را قرار دهید و قابلمه روی حرارت بگذارید. دوغ را به مرغ اضافه کنید و بدون قرار دادن درب قابلمه بگذارید تا ۲۰ دقیقه مرغ پخته شود و بعد زعفران دم کرده را اضافه کنید و مجدد ۴۰ دقیقه دیگر زمان دهید تا مرغ ها حسابی با دوغ پخته و تبدیل به یک سس غلیظ شود. خلال های مورد نظر را کمی خیس کنید و داخل کره تفت دهید. در انتها مرغ را داخل دیس کشیده و خلال ها را اضافه کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مرغ دوغی با زعفران برای مهمانی و مجالس

  1. بهترین گزینه دوغ آبعلی می باشد که هم ترش و گازدار است.
  2. نمک اضافه نکنید زیرا خود دوغ حاوی نمک است.
  3. می توانید در ۵ دقیقه انتهای نعنا و شنبلیله برای عطر بیشتر استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مرغ دوغی لذیذ و خوشمزه و آبدار در خانه برای 4 نفر + فیلم
4 (80%) 5 votes