طرز تهیه بیفتک گوشت گوساله یا گوسفند خوشمزه وعالی در ماهیتابه

طرز تهیه بیفتک

 

یکی از غذاهای خوشمزه است که از گوشت گوساله تهیه می شود و تفاوت اصلی آن با استیک در همین کوبیدن شدن با بیفتک کوب است در واقع گوشت استیک را اصلا نباید کوبید زیرا آب بافت آن از بین می رود ولی بیفتک را می توانید بکوبید و مهم ترین نکته برش زدن بیفتک است که نباید خیلی نازک و نه ضخیم باشد اگر در این کار مهارت ندارید حتما از گوشت بیفتک آماده استفاده کنید قدم بعدی در تهیه این غذا مرینت کردن می باشد در کشورهای دیگر گوشت را بمدت ۲۴ ساعت در دمای محیط قرار می دهند تا به اصطلاح بیات شود ولی در ایران به بدلیل حساسیت به مسمومیت و تازگی گوشت این کار را انجام نمی دهیم شما با توجه به زمانی که گوشت را گریل می کنید می توانید به درجات پخت بیفتک برسید بهترین زمان برای پخت استیک برای هر طرف ۲ دقیقه می باشد ولی بنا به سلیقه اگر دوست دارید خیلی آبدار باشد زمان را کمتر کنید در واقع رنگ گوشت در هنگام گریل اگر صورتی شود یعنی نیم پز است و به دلیل سازگار نبودن با مزاج ایرانی ها بهتر است همان ۴ دقیقه را در نظر بگیرید شما می توانید بیفتک را داخل تابه گریل کنید یا داخل فر قرار دهید و یا کباب کنید. امروز در پارسی دی بیفتک بسیار خوشمزه و آبدار را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت فیله گوسفند یا گوساله۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
ماست۴ ق غذا خوری
سس ووستشیر۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه بیفتک

مرحله اول : آماده سازی گوشت

ابتدا گوشت را که از قبل برش دادید به پهنای ۱ سانتی افقی بریده و بین دو کیسه فریزر قرار می دهید سپس با بیفتک خوب بکوبید تا نازک و پهن شود می توانید هر دو طرف گوشت را بکوبید.

مرحله دوم : آماده سازی مواد مرینت

پیاز را پوست بگیرید و رنده یا نگینی ریز کنید. سیر را نیز پوست بگیرید و پوره یا حلقه کنید.

مرحله سوم : مرینت کردن بیفتک

داخل یک کاسه پیاز و سیر و ماست و سس ووستشیر و ادویه ها را به همراه سیر ریخته و خوب مخلوط کنید سپس گوشت های کوبیده شده را داخل یک ظرف گذاشته و مواد مرینت را روی آنها بریزید به طوری که همه جای گوشت را سس مرینت بگیرد سپس بمدت ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله چهارم : پخت بیفتک

داخل یک تابه ۲ ق غذا خوری روغن ریخته تا داغ شود سپس گوشت های مرینت شده را به همراه سس مرینت رویش بریزید درب تابه را بسته و اجازه دهید گوشت به مدت ۱.۵ الی ۲ ساعت پخته شود و روغن انداخته در حین پخت گاهی گوشت را برگردانید سپس به همراه سس قارچ یا پوره سیب زمینی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بیفتک

  1. می توانید گوشت را داخل فر نیز قرار دهید تا پخت داخل فر انجام شود.
  2. می توانید به مواد بیفتک رب نیز اضافه کنید.
  3. اگر تمایل دارید می توانید بیفتک ها را گریل کنید ولی نباید بیش از اندازه سرخ کنید تا آب بافت گوشت از بین برود.
  4. برای مواد مرینت می توانید از سویا سس نیز استفاده کنید.
  5. اگر سس ووستشیر در اختیار نداشتید می توانید حذف کنید.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه